• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met een als formule!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparerib

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Beste,

Ik ben nu al enige tijd aan het knutselen met een als formule. Mijn ervaring met de als functie is echter niet zo heel erg uitgebreid en loop dus tegen een hopelijk relatief simpel probleem aan. Wellicht moet ik niet eens werken met de als formule.

Ik heb de simpele formules
=SOM(L6/O2)
=SOM(L7/O2)
=SOM(L8/O2)
O2 is hierbij het aantal ondervraagde en L6 is de hoeveelheid die vraag 1 juist hebben ingevuld, L7 is de hoeveelheid die vraag 2 goed heeft ingevuld enz.
Deze formules staan in de kolom M. (dus op M6, M7, M8). In kolom M wordt gewerkt met percentages.

Nu zijn in sommige groepen niet alle vragen niet van toepassing. Ik wil dan eigenlijk in de cel (L6, L7 of L8) een - zetten en dat er bij het percentage in bijvoorbeeld cel M6 Nvt komt te staan.

Ik heb op dit moment gewerkt met als.fout. als en som.als echter krijg ik soms wel nvt er te staan maar werkt de formule niet. Ook heb ik geprobeerd met dubbele formules te werken maar die ervaring heb ik helemaal niet.

Hopelijk is dit niet te moeilijk en alvast bedankt.

Dan kom je hier toch mee weg:
Code:
=ALS(L6="-";"nvt";L6/O2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan