Problemen met een voorwaarde in een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karlie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
Hoi allemaal,

hopelijk kan iemand van jullie me helpen. Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een adressenbestand aangemaakt. Hierin zit een velden die naar de gemeente verwijzen. Van de tabel heb ik ook een formulier gemaakt, genoemd FORM_1.

Dan heb ik een ander formulier, FORM_2, gemaakt, met daarop een selectielijst, waarbij men keuze heeft uit iedere gemeente. Op dit formulier heb ik ook een knop gezet, die als actie heeft om FORM_1 te openen en enkel de records uit de gekozen gemeente te tonen. Omdat de gegevens beveiligd zijn wil ik dat het formulier geopend wordt in de modus "alleen-lezen".

Daarvoor heb ik een macro, die FORM_1 opent, gemaakt. Maar hier loopt het mis met de voorwaarde. Ik heb deze geprobeerd:

WHERE [gemeente]=[Forms]![FORM_2]![Gemeente]

De macro op zich werkt, in een dialoogvenster moet ik dan de gemeente intypen, maar gelinkt aan de knop werkt het niet. Het formulier opent wel maar zonder gegevens.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt
Karl

Thx Paul, maar hoe stel ik dat nu zelf in ?

Ik had het volgende voor ogen:

Als de gebruikers de database opstarten, krijgen ze een keuzeformulier, dat via de knoppen enkel formulieren opent in de modus 'alleen-lezen'. De administrators konden dan nog via het databasevenster aanpassingen doen in het formulier.

hoe kan met jouw oplossing een administrator aanpassingen doen?

Groetjes
Karl

Wat je wilt is je dB beveiligen, ik kan je dat zo niet uitleggen .. (iemand anders misschien wel.
Kijk bij help en probeer eens wat met een kopie van de dB.
Je moet gaat zoeken bij extra en dan beveiliging ….
Paul

formulier/eigenschappen/gegevens/ en dan zet je bewerkingen+toevoegingen+verwijderen op nee.:thumb:

ok dat snap ik maar is het niet de Bedoeling dat ja als gebruiker de instellingen niet kan veranderen?

deze eigenschappen zijn niet toegankelijk in de gebruikersmodus alleen in ontwerpmodus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan