problemen met excel & powerpoint bij account met beperkte mogelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

euromagnet

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Berichten
44
Wanneer ik op mijn computer (windows XP Home) een account aanmaak met "beperkte mogelijkheden", dan kan ik onder die accountnaam geen word, excel & powerpoint bestanden openen. Kortom Windows Office kan ik onder die account niet activeren.
Dit terwijl ik als "systeembeheerder" wel gewoon mijn office-documenten kan openen.


Weet iemand een oplossing ??



groeten,

euromagnet
 
Waarschijnlijk heb je onder systeembeheerder account office geinstalleerd, en aangegeven dat je het prog. alleen voor de systeembeheerder wilde gebruiken.

Als je in veilige modus inlogt als admin, en dan van die office onderdelen een snelkoppeling plaatst op buroblad van C:Documents and Settings\All Users\Bureaublad

Dan uitloggen en herstarten.
Probeer het nu eens met een beperkte account?

Het is erg moeilijk om dit achteraf nog te wijzigen.
Het beste is dan om met admin rechten office te her-installeren, en aangeven dat je het voor alle gebruikers toegankelijk maakt.
Dat is (aan het einde van de setup ??) en optie.
 
Laatst bewerkt:
Paul,

Bedankt voor je reactie.

Via de veilige modus heeft geen resultaat opgeleverd. Vervolgens heb ik "office" verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Er wordt overigens niet gevraagd of ik het voor alle gebruikers moet installeren !!
Daarna gekeken bij "beperkte account" ----> nog steeds zelfde probleem. (geen excel, word enz...)


Zijn er nog andere opties, of moet ik office gewoon installeren in de map : "all users"
(hoewel deze optie mijns inziens ook niet optimaal is)

groeten,

Mari
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan