Problemen met Football Manager "nieuw spel starten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjaco

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
8
Beste leden,

lach me niet gelijk uit, maar ik wil graag nog een spel spelen van 5 jaar oud. (Football Manager 2008) Dit omdat ik deze versie nu eenmaal de leukste vind.
Ik heb dit spel al tijden met veel plezier gespeeld op mijn pc, maar sinds enkele maanden ben ik over op een laptop.
Sinds de installatie van het spel FM 2008 op de laptop werkt het spel niet meer. Ik installeer het zonder problemen, kan het spel ook in, maar zodra ik een nieuw spel wil aanmaken krijg ik na 10% een fatale fout. (Array acces out of bounds) (Fatale fout) (APPCRASH) (fm.exe)

Nu is het geval dat wanneer ik slechts een paar competities selecteer (+-5) het spel wel laadt. Maar zodra het er 7 zijn krijg ik een fatale fout.
Het is een vrij nieuwe laptop met de volgende specificaties:

Acer Aspire 7745G
Inter (R) Core (TM) i5 CPU, 2.27GHz
RAM: 4,00GB

Daarnaast is er Windows 7 op geïnstalleerd.

Hebben jullie enig idee waar dit probleem kan liggen? Ik heb al uren lang gegoogled naar dit probleem via talloze relevante zoekwoorden maar niks leidt tot de oplossing. Op mijn oude pc die vele malen trager was speelde ik dit spel met minimaal 10 competities en altijd zonder problemen.
Ligt het wellicht aan het werkgeheugen aangezien het spel wel werkt met max 5 competities, maar niet met meer! En hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Alvast bedankt
 
Probeer eens het volgende:

Rechts klikken op fm.exe > Compatibiliteitsproblemen oplossen > Problemen met programma oplossen > 1e vinkje (oudere versies van Windows) > [Selecteer Windows versie van oude pc waarop het wel werkte] > Programma starten
 
@Milenko
Ik heb het geprobeerd maar krijg dan de volgende melding: "failed to find a default database to use. Please make sure your installation is not corrupt". Hierna loopt het spel vast bij het openen.
Het is een officieel spel, en heb ook nooit illegale versies gehad of iets dergelijks.
Het gekke vind ik dat het spel prima werkt met 5 competities, maar zodra ik het uitbreidt naar 6 of meer... dan krijg ik de fatale fout. Daarom heb ik het vermoeden dat het iets met geheugen te maken heeft...maar hoe ik dit kan oplossen of controleren daar kom ik maar niet uit. Het vervelende is ook dat het spel pas leuk is voor mij als ik iets van 10competities kan spelen.

Maar bedankt voor het meedenken!!
 
@Milenko

Ik heb beide opties even nagekeken maar dit leidt ook niet tot een oplossing. Ik heb voor FM2008 ook geen steam, dat was er toen nog niet...of niet nodig!
Editor staat gewoon netjes in dezelfde map/ op dezelfde schijf. En die Catch folder heb ik weer niet staan omdat er bij mij weer geen Editor map is als ik die stappen volg:

Windows Vista and Windows 7:
1. Click “Start”
2. Click your username on the start Menu
3. Click on “AppData” and then “Roaming”
4. Go into the “Sports Interactive” Folder

5. Go to the “Editor 2013” Folder.
6. Delete the 'cache' Folder found inside here.

Het blijft maar een raar verhaal. Ik blijf doorzoeken, en als iemand nog een goede suggestie weet dan hoor ik dat graag

Iig bedankt weer voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan