Problemen met form + .pl files

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenkelman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
Berichten
1
Hoi,

Ik heb een website gebouwd in frontpage met daarin een formulier. Nu wil ik de resultaten van dit formulier naar een database wegschrijven en dit mogelijk combineren met een mailtje naar mijn emailadres. Ik wil geen gebruik maken van frontpage extensies en heb die opties dus ook uitgeschakeld. Ik heb gelezen dat ik een .pl bestand kan downloaden en daar alle relevante gegevens invullen. In het formulier verwijs ik via action naar dit .pl bestand en redirect ik naar de bevestigingspagina. Echter zodra ik de website publiceer via ftp, krijg ik een error (403) zodra ik op de verzend knop druk. Op verschillende site's wordt uitgelegd hoe je een formulier werkend krijgt, maar na deze instructies gevolgd te hebben worden de resultaten niet via mail verstuurd en komen ook niet in een database. Concrete vraag nu: Hoe krijg ik een formulier (in frontpage) werkend? De frontpage extensies staan uitgeschakeld in frontpage en de ftp verbinding is goed, omdat alle files overkomen. Ik heb bij het ftp programma met de chmod het .pl bestand op 755 gezet, maar krijg geen data van het formulier als de site online is. Aangezien ik een beginner ben graag in niet al te technische taal uitleg. Alvast bedankt!
 
goed,

Even een paar simpele vragen:

pl is de extensie voor perl. Dit soort bestanden plaats je in een cgi-bin. Heb je een cgi bin en onderseund je hoster perl?

Zo ja, klopt het pad naar perl? (dit wil nog wel eens verschillen per server)

Als je het perl file opvraagt (www.jouwhost.com/cgi-bin/bestand.pl) wat krijg je dan?

t.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan