• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met formule vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

filipdiver

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Berichten
60
Beste mensen,

Ik ben enorm geholpen door Roncancio waarvoor dank. Toch heb ik nog een klein probleempje.

Als ik mijn formule probeer uit te breiden naar verschillende kolommen, in dit geval op het blad "Uitleen" van E tot I geeft het een fout. Wat doe ik verkeerd?

Formule: =ALS(D6="aanwezig";"";VERSCHUIVING(Uitleen!$E$6;VERGELIJKEN(B6;Uitleen!$E$6:$E$9;0)-1;-2;1;1))

Ik wil dus van E6 naar I2000 ipv E9. Indien ik dit aanpas werkt de formule niet meer??

Hier alvast de link naar het bestand http://www.mijnbestand.nl/Bestand-C6RJQ8OB8XFH.xlsx

Bedankt!!
 
Als ik het goed begrijp wil je van het "Vergelijken" gedeelte van je formule dit maken:
VERGELIJKEN(B6;Uitleen!$E$6:$I$2000;0)
Daar gaat het fout, het zoekgebied mag slechts 1 kolom of 1 rij bevatten.
 
Inderdaad, kan ik dat op een andere manier oplossen of is dit te ver gezocht?
 
Wat moet er dan aan gegevens uit kolom F,G,H en I gehaald worden?
 
Dit zijn de zaken die ze hebben uitgeleend, vb Makita 1, Makita 2, enz. Omdat ze soms meerdere dingen tegelijk uitlenen heb ik 5 kolommen na elkaar gemaakt zodat we telkens de naam niet opnieuw moeten ingeven in kolom C/D.
 
Is mij veel te ingewikkeld die matrixformules.:eek: Jouw mening over het gebruik van een tabel deel ik.:D

Dus van mijn kant een mogelijke oplossing dmv een UDF
 

Bijlagen

  • voorbeeld magazijnsysteem (V&A).xlsm
    19,3 KB · Weergaven: 32
Bedankt, ik heb de oplossing van VenA gekozen omdat ik die beter begrijp. Ook Roncancio bedankt, ik heb je oplossing ook bewaard misschien heb ik ze nog eens nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan