problemen met frames + scrollbar

Status
Niet open voor verdere reacties.

tg09492

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
hallo beste mensen,

Ik ben al een tijd bezig met een eigen website en het lukt al aardig, alleen nu wil ik dat je op de home page niet kan scrollen, wegens technische redenen. Maar als ik nu in mijn index.html, <FRAME SRC="home.html" NAME="MAIN-WINDOW" SCROLLING="NO">
neerzet en in het menu door klik naar een andere pagina, kan ik daar ook niet scrollen, maar dat wil ik juist weer niet. Hoe los ik dit op?

bedankt als iemand me hiermee kan helpen. groetjes Tim.

Op deze manier kan het (vrij simplistisch, maar het werkt):
Haal de scrolling="no" uit je basisframe.
<FRAME SRC="home.html" NAME="MAIN-WINDOW">
Maak van je home.html pagina homepag.html en maak een nieuwe pagina home.html waarin je een frame zet met *,* als grootte zodat hij het hele venster gebruikt, zet daarin scrolling="no" en verwijs voor de inhoud naar homepag.html.
<FRAME SRC="homepag.html" NAME="HOME-WINDOW" SCROLLING="NO">

heey,

ik heb gepobeerd te doen wat jij zei maar het lukt niet echt :P
ik heb nu
PHP:
<FRAMESET COLS="100%,*%" BORDER=0 NORSIZE> 
  <FRAMESET ROWS="96,*" BORDER=0 NORESIZE> 
   <FRAME SRC="banner.html"SCROLLING=NO> 
   <FRAMESET COLS="0%,50%" BORDER=0 NORSIZE> 
   <FRAME SRC="directry.html" BORDER=0 SCROLLING=NO> 
   <FRAME SRC="home.html" NAME="MAIN-WINDOW" NORESIZE> 
   <FRAME SRC="homepag.html" NAME="MAIN-WINDOW" NORESIZE> 
 </FRAMESET>

dat in mijn index.html staan en dan heb ik ook nog 2 files van home de ene is home.html en die andere homepag.html in homepag staat al de tekst enzo, en in die home.html staat:
PHP:
<FRAMESET COLS="*,*" BORDER=0 SCROLLING=NO NORSIZE>
volgens mij zei jij dat het zo moest. Maar dat zal wel niet, want anders was het wel gelukt. Sorry dat ik nog niet alles even goed begrijp :P

groetjes tim

Deze code komt in je index.html pagina:
Code:
<FRAMESET COLS="100%,*%" BORDER=0 NORESIZE>
  <FRAMESET ROWS="96,*" BORDER=0 NORESIZE>
    <FRAME SRC="banner.html"SCROLLING=NO>
    <FRAMESET COLS="0%,50%" BORDER=0 NORSIZE>
      <FRAME SRC="directry.html" BORDER=0 SCROLLING=NO>
      <FRAME SRC="home.html" NAME="MAIN-WINDOW" NORESIZE>
    </FRAMESET>
  </FRAMESET>
</FRAMESET>

In je home.html komt dan
Code:
<FRAMESET COLS="100%,*%" BORDER=0 NORESIZE>
  <FRAME SRC="homepag.html" NAME="HOME-WINDOW" SCROLLING=NO>
</FRAMESET>

En je oorspronkelijke pagina home.html heb je uiteraard hernoemd naar homepag.html
Alle links op je homepag.html pagina en eventuele andere laat je naar het target frame MAIN_WINDOW gaan.

Bedankt voor je hulp, alleen ik heb gedaan wat je net zei. Alleen nog steeds geen resultaat. Of ik kan op alle pagina's scrollen, of op geen 1 (exclusief banner en het menu) :(

Ik zal een voorbeeld maken en in een zipje toevoegen. Een beetje geduld, want ik ben momenteel met iets dringends bezig...
CU L8er

Bij deze een voorbeeld met een paar pagina's, gebaseerd op jouw info in één van de vorige posts. Ik heb geen menu geplaatst, maar in homepage.html staat een voorbeeld van een link naar een tweede pagina met het target main-window, zo komt de nieuwe pagina op de juiste plaats en heeft de homepagina GEEN scrollbalk, de tweede pagina WEL.
Als je op de tweede pagina ook geen scrollbalk ziet, verklein dan het venster zodat een deel van de tekst achter de benedenrand verdwijnt. Je zal dan wel de scrollbalk zien terwijl die niet op de homepage verschijnt, ook al verdwijnt een deel van de tekst beneden.

P.S. de achtergrondkleuren zijn best wel lelijk, maar dienen alleen om de verschillende frames goed te herkennen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het lijkt me handiger om met een style in het menu het scrollen uit te zetten:
PHP:
<body style="overflow: hidden;">
:) In het frameset gebruik je dan:
PHP:
<frame ... scrolling="auto">
zodat grotere pagina's een scrollbalk krijgen.

Vr.Gr. Egel.

eeey, ik heb maar gedaan wat egel zij. En het werkt gelukkig. Dus bedankt voor jullie hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan