problemen met frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien54

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Berichten
201
Hallo

Ik heb een vraag(kom er niet uit als ik hier zoek) ik heb in 2003 website gemaakt, het enige dat ik doe is aanpassen
dit ging heel goed maar sedert korte tijd (nieuwe pc windows 10) krijg ik error (zie bijlage) reeds eraf gehaald en opnieuw installeerd maar blijft hetzelfde
Mijn vraag is kan er wat aan gedaan worden of moet ik een ander programma nemen
Indien een ander is er een gratis waar ik mee kan bewerken, in geval niet gratis wat word er aangeraden en liefst goedkoop want is gewoon als hobby

Alvast bedankt

PS volgende is de website https://www.amchoppelandpoperinge.be/
Ik wil er de uitslagen van het treffen op aanpassen
 

Bijlagen

  • frontpage error.jpg
    frontpage error.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 22
De meesten gebruiken tegenwoordig een CMS die je overal via je browser kan gebruiken. Weinig mensen gebruiken nog tools zoals Frontpage (dat hoort in het museum thuis), Dreamweaver of wat dan ook.
Als CMS is Wordpress een handig stuk software die je op je webhosting kan installeren, zoalng er PHP en MySQL/MariaDB ondersteund wordt, waar veel webhostings wel aan voldoen. Of ze gebruiken een uitgebreide text-editor en programmeren daarmee met HTML, CSS en eventueel Javascript en PHP.

In mijn familiekring zijn er een aantal mensen die vroeger zich met Frontpage (oud), Coffeecup (ouder) of Dreamweaver bezighielden. Maar tegenwoordig gebruiken die Joomla, Wordpress of programmeren ze zelf.
De tijden verschuiven. :)

En als ik jouw site zie, dan is deze ook behoorlijk toe aan een update om met de tijd mee te gaan. Ik zou dit nu indelen in Web 1.0 sites.
 
Laatst bewerkt:
Pas het nog even, als het nu snel moet, aan met een HTML editor zoals deze gratis versie mischien https://www.ambiera.com/rocketcake/frontpage_alternative.html
Test de tool eerst even met een kopie van de site offline. Ga niet direct online zitten te editen.

Maar wat Aar schrijft lijken me prima tips voor de toekomst. Er zijn meer mensen die deze stap naar CMS gemaakt prima hebben.
 
Laatst bewerkt:
Een ander punt: Ik zie dat sommige mensen Frontpage toch goed onder Win10 kunnen draaien.
Misschien hebben ze hem in compatibiliteitsmodus geïnstalleerd.
Dus R-muis op het installatie bestand en dan bij de tab compatibiliteit kiezen voor de compatibiliteitmodus XP SP3 of zoiets, even proberen dus.
 
Dikke dank je wel Aar en route99, ik zal het eens bekijken

In de eerste plaats eens proberen om Frontpage opnieuw te installeren in compatibiliteitsmodus, lukt dit niet dan eens verder kijken

Ik heb de map in een andere map gekopierd om uit te testen
 
Ik raad eigenlijk af om Frontpage te gebruiken, of het is maar voor het even. De technieken zijn verouderd.
In twintig jaar (!) tijd is er een hoop veranderd in de webdesign wereld.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof je 200 procent maar ik heb indertijd lessen gevolgd en ben niet op de hoogte van andere/nieuwe, mogelijk wijst het zichzelf maar zal dat dan eens uittesten
nu gewoon het nodige even aanpassen, het is in feite niks commercieel alleen voor de motorrijders wat info
 
Commercieel of persoonlijk, je moet sowieso met de tijd meegaan. Ik denk dat je site op mobiele telefoon nu al lastig te lezen is.
 
Heb even gekeken op de website via mijn laptop. Je ziet gelijk dat het niet responsive is.
Verder vind ik de website vrij "kinderachtig" overkomen en klopt er een heleboel niet.

Aar heeft gelijk dat, ook al is het niet commercieel of persoonlijk, de website gewoon met zijn tijd mee moet. Het is nu op een kleine laptop en mobiel niet te volgen. En de meeste onder ons werken nu eenmaal meer op een mobiel, dus je mist gewoon een hoop meelezers.

Mocht je besluiten om over te stappen op bijv. WordPress, mag je mij contacten.
 
Beste mensen, even slikken, denk jullie toch een stuk jonger zijn dan ik....ik heb deze website 20 jaar geleden gemaakt, ik was toen 50, nu bijna 70 hoop ik dat jullie kunnen begrijpen dat ik met die nieuwe dingen niet mee kan, ik heb joomla gisteren binnen gehaald maar begrijp daar echt niks van, dus besluit is voor mij is dat niet meer haalbaar, moet zeggen heel veel van mijn leeftijd kunen dit niet

In feite zou ik heel blij zijn als ik frontpage zou kunnen gebruiken, gisteren als administrator opgestart en kon er iets langer op, ook opnieuw installeerd met compatibiliteitsmodus en dan ook als administrator maar helaas..

iedereen nog eens bedankt maar helaas die nieuwe technieken gaan boven mijn petje :p
 
Zelf denk ik dat WordPress makkelijker werkt dan Joomla.
Als je in Word een document kan opmaken, en je ook weet hoe je bijv. een formulier op internet moet invullen, dan is Wordpress eigenlijk niet veel meer dan dat.
Misschien is het even slikken om het te installeren, maar eigenlijk is dat eenvoudig als je weet hoe je moet uploaden.
Wordpress kent talloze designs (theme's) die je kan toevoegen, en die haast allemaal meteen goed geschikt zijn om op mobieltjes bekeken te worden. Ikzelf beheer een drukke site met duizenden bezoekers per dag, ik zie dat meer dan de helft van de bezoeken al op een mobieltje plaatsvindt, en dus een aangepaste en meegeschaalde site verdient.

Als je er niet uitkomt. Vertel even waar je op vastloopt. Ik durf te wedden dat je uiteindelijk zegt dat WordPress als CMS veel meer gemak biedt.
Zo ziet de beheerpagina eruit, en je kan heel eenvoudig pagina's en posts (nieuwsberichten) aanmaken.

500px-dashboard.png
je kan het wellicht even proberen, en na een paar uur zeggen dat het niks is. Maar ik geef grote kans dat je het uiteindelijk heerlijk vindt werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik keek even op internet en als ik het goed begrijp is WordPress om een website te maken maar dat is zeker niet mijn bedoeling, ik hou het op die dat er is, alleen wat aanpassingen

ik weet niet of het in het nederlands is want ik heb het binnen gehaald en kladblok is in het engels, ik kan geen engels, ik zie nergens iets om te installeren
Het staat nu in mijn downloads maar zie niet meteen wat en hoe, ik denk echt dat het niet aan mij is besteed
 
Wordpress is verder Nederlands:
https://nl.wordpress.org/download/ en er staan installatieinstructies. Je moet het uiteraard wel uploaden, want het is geen lokaal computerprogramma.
Wat er in de bestanden staat aan programmeercode is op de configuratie-bestand na niet van belang.


De situatie nu is dat je voor elke aanpassing aan de content op je site je web-editor moet openen, de content aanpassen, en hopen dat de layout intact blijft.
En dan de boel weer uploaden. Dit kan best tijdrovend zijn. Vooral als je meerdere pagina's wilt aanpassen.

Met Wordpress heb je een CMS, een Content Management Systeem waarmee je geen web-editor op je computer meer nodig hebt, en jij je content via een mooie beheerpaneel kan beheren.
Pagina's aanmaken, nieuwsberichten aanmaken, andere beheerders toevoegen. Het is zo gedaan!

Verder is dit alleen een hele goede tip. Ik weet niet wat je verdere bedoeling van je site is. Maar als je deze gaat reactiveren na 20 jaar, en deze weer actueel wilt houden.
Dan zou ik zeker hier eens naar kijken.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel, ik heb de instructies gelezen maar ik begrijp niet alles, ik zou er les voor moeten volgen dan zou het wel lukken, zal eens zoeken of ik er vind op het internet

Bedoeling..de website is van onze motorclub, bedoeling is de flyers plaatsen van treffens die we hebben, foto's toevoegen, uitslagen erop plaatsen

ik onthou deze en proberen er meer over te vinden in de vorm van een lesje

toch bedankt iedereen!!
 
Waar loop je op vast? Heb je alles al geuploadt via FTP?
Bij welk hostingbedrijf heb jij jouw site staan?
 
Laatst bewerkt:
Heb het net erop gezet via FileZilla, hostingbedrijf is antagonist

nu weet ik echt niet op welke manier ik verder moet..
 
de map heb ik de naam wordpress gegeven
 

Bijlagen

  • website wordpress.jpg
    website wordpress.jpg
    161,6 KB · Weergaven: 8
Je kan het ook via Direct Admin en Installatron doen, als je de link in mijn vorige post volgt. Nog makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan