• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met functie DEEL

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hoi allemaal,

ik heb regels met:
Tilburg - Den Bosch - Vught
Breda - Sint Oedenrode - Eindhoven

Graag zou ik een formule willen hebben die alleen 2e plaats laat zien (Den Bosch) (Sint Oedenrode)
Tussen de plaatsen zit altijd een spate,plat streepje, en weer een spatie

Groetjes Angela

Probeer het eens met deze
PHP:
=DEEL(A1;VIND.SPEC("-";A1)+2;VIND.SPEC("-";A1;VIND.SPEC("-";A1;1)+1)-VIND.SPEC("-";A1;1)-3)

Kan eventueel ook met functie "VIND.ALLES" aangezien het hier een "-" teken betreft en geen letters of woorden

Dit kan ook:

Code:
=LINKS(RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.SPEC(" - ";A1)-2);VIND.SPEC(" - ";RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.SPEC(" - ";A1)-2)))

Ik ga er wel vanuit dat in cel A1 dan letterlijk staat "Tilburg - Den Bosch - Vught"

zodra ik de formule (knippen / plakken in mijn sheet wil zetten krijg ik #WAARDE# ??

Groetje Angela

in welke cel staan je gegevens?

AE 9 en heb ook de formule A1 naar AE9 aangepast !

Sorry allemaal,

Maar ik krijg het nog steeds niet werkend.

=LINKS(RECHTS(AE10;LENGTE(AE10)-VIND.SPEC(" - ";AE10)-2);VIND.SPEC(" - ";RECHTS(AE10;LENGTE(AE10)-VIND.SPEC(" - ";AE10)-2)))
dit staat in cel AD10
Tilburg - Den Bosch - Eindhoven
Dit staat in cel AE10

mijn bestand is te groot om te uploaden.

Groetjes Angela

Kun je de code voortaan tussen de tags "[ code]" en "[ /code]" zetten? Dat leest een stuk prettiger. Dank

Gonzo31
AE 10 is met de hand ingevuld.
In een nieuwe excel sheet werkt het bij ook.
Maar niet in mijn bestaande excel sheet !!

Groetjes Angela

Plaats even jouw bestandje! Er staat ongetwijfeld geen "-" maar een ander teken. En het hoeft volgens mij maar een upload te zijn van één regel waarop het verkeerd gaat. Dus één cel en de formule die je daarop toepast. En dat kan niet te groot zijn.

Snor de cel op waar Tilburg - Den Bosch - Vught staat. Stel dit is in A1. Gebruik deze dan deze formule in een willekeurige cel. (behalve A1).
PHP:
=CODE(DEEL(A1;9;1))
Welke waarde krijg je nu?

Laatst bewerkt:
Beste VenA
Dank je wel dat je me wilt helpen.

de waarde is 45

ik weet al wat het probleem is:

Tilburg - Den Bosch - Vught
wordt gegenereerd door een formule,
als ik het schrijf doet de formule het.

wat kan ik doen om Tilburg - Den Bosch - Vught door een formule,te laten generenen
en dat de formule toch werkt ??

Volgens mij is er al tig keer verzocht om een deel van jouw bestandje te plaatsen. Doe dit dan ook. 17 post verder terwijl de oplossing in #2 staat.

Beste VenA,

ik heb al aangegeven dat mijn bestand te groot is om te posten.

Bedankt allemaal voor jullie hulp !!

Een voorbeeldbestand is nooit te groot.
Maar dat is jou al veel vaker geschreven door de helpers.
Daarom ben ik er ook mee gestopt om hardleerse vragenstellers te helpen.

Waarom pas je niet gewoon de formule die AE10 vult aan zodat AD10 gelijk goed staat? Lijkt me de meest simpele oplossing...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan