problemen met game ineens!

Status
Niet open voor verdere reacties.

maud138

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Dag,
Op onze computer draait sinds ongeveer een jaar het spel Lego Star Wars. Het was bekend toen we het spel kochten, dat er nogal wat eisen aan de grafische kaart werden gesteld. Onze computer was echter vrij nieuw en uitgebreid en het spelen van het spel was geen probleem.
Nu ineens werkt het niet meer. Dat wil zeggen het spel start wel gewoon op, maar het beeld flikkert, het is net alsof het bureaublad steeds even door het beeld komt. Dit is zo irritant dat het spel niet meer te spelen is.
Alle overige toepassingen op de computer werken echter goed.
Onze grafische kaart is Asus extreme AX600XT-TD

We hebben wat problemen gehad met een tweede harde schijf, die steeds te warm werd en niet goed functioneerde. Nu is die schijf eruit. Ik heb Star Wars daarna opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft allemaal geen effekt gehad.
Kan iemand mij helpen of een tip geven, waar ik het probleem moet zoeken?
Alvast bedankt
Maud

Nog even als aanvulling:
Het is niet het bureaublad dat er steeds doorheen komt, maar hij heeft problemen met bewegende beelden. De vallende sterren die eigenlijk te zien zouden moeten zijn, worden hele vreemde, flikkerende bliksemflitsen.
Maud

Haal de drivers ervoor op bij ATI en installeer deze, naam aan dat het een ATI based grafische kaart is, ik kan hem alleen niet vinden bij Asus.

Mocht je het spel door zijn, ik hou mij warm aanbevolen voor de savegame, mijn zoon komt namelijk niet verder, hij kan niet de geheime level spelen, wat jammer is.

Ik heb via apparaatbeheer, windows al laten zoeken naar de nieuwste drivers en die zijn ook al geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Kan het nog aan iets anders liggen (controllers? Ik weet er net te weinig van)
Of zou het zin hebben de oorspronkelijke drivers erop te zetten?

Waar blijft je zoon ergens vastzitten? Ik heb het spel zelf ook uitgespeeld, misschien kan ik helpen? (De savegame heb ik niet meer, we moeten zelf ook weer opnieuw beginnen)
In september komt trouwens deel II.
Maud

Zou de kast ook eens openmaken en uitstoffen, maar nieuwe drivers zijn niet degene die je nu hebt gebruikt, dat zijn dezelfde die er al op stonden, vandaar de verwijzing naar ATI.

Misschien dat de kaart te warm wordt, het is natuurlijk een al wat oudere kaart, en die moet alle zeilen bijzetten om het allemaal bij te houden.

Enne, hij heeft ook bijna alles uitgespeeld, alleen moet hij die gele balken, geloof ik, vol krijgen om in de laatste level te komen, en daar heeft hij het geduld niet voor, hij is pas 6, en ik geen zin.:D

Het helpt allemaal niet.
De kast openmaken en stoffen had ik al gedaan. Ik heb het Catalyst control centre gedownload en volgens mij zitten daar de nieuwste drivers bij? In elk geval zijn de drivers die nu geïnstalleerd zijn (8.24) de nieuwste die ik kan vinden bij ATI.
Het heeft allemaal geen effect.
Iemand nog een ander idee? Warmte zou kunnen, maar hij geeft het probleem ook al als de computer nog maar net aan staat.
We hebben wel warmte problemen gehad met een tweede harde schijf, maar die is er nu uit.
Help help
Maud

Probeer dan anders eens de DirectX drivers te installeren, het spel heeft 9.0 nodig, je weet het niet, hè.

Klik.

DirectX 9 geïnstalleerd. Heeft geen effect.
Overigens lijken er 2 grafische kaarten te zijn. Er is ook nog een Asus extreme AX600XT-TD secondary, maar ook die heeft het nieuwste stuurprogramma.
Zou de kaart kapot zijn? Maar dan is het toch gek dat de rest het wel allemaal doet?
Maud

maud138 zei:
DirectX 9 geïnstalleerd. Heeft geen effect.
Overigens lijken er 2 grafische kaarten te zijn. Er is ook nog een Asus extreme AX600XT-TD secondary, maar ook die heeft het nieuwste stuurprogramma.
Zou de kaart kapot zijn? Maar dan is het toch gek dat de rest het wel allemaal doet?
Maud

Die is voor de TV out, het is gewoon één kaart, maar 2 stuurprogramma's, kijk eens in apparaatbeheer of er iets niet helemaal top staat.

Verdere sugestie's wat het zou kunnen zijn, heb ik helaas ook niet voor je:( , vreemd en vervelend. maare, een goede nieuwe kaart, tja die is nooit weg.:D

Blijf het wel vreemd vinden dat die kaart helemaal niet te vinden is op de site van Asus, of ik ben kippig.:rolleyes:

Op de rekening staat Videokaart Asus Ati EAX600XT-TD PCI-express. Ze hebben het bij Asus wel over een eax600 serie. dus ik neem aan dat hij daar onder valt.
Wat het niet doet bij apparaatbeheer is een PCI device, maar die doet het al tijden niet. De computer is van januari 2005, is toch niet zo oud. Ik dacht eigenlijk dat er toen een vrij moderne grafische kaart inging, maar dat blijkt dus tegen te vallen?
Maud

maud138 zei:
Op de rekening staat Videokaart Asus Ati EAX600XT-TD PCI-express. Ze hebben het bij Asus wel over een eax600 serie. dus ik neem aan dat hij daar onder valt.
Wat het niet doet bij apparaatbeheer is een PCI device, maar die doet het al tijden niet. De computer is van januari 2005, is toch niet zo oud. Ik dacht eigenlijk dat er toen een vrij moderne grafische kaart inging, maar dat blijkt dus tegen te vallen?
Maud

Aha, een EAX, er is ook een serie die met AX begint, vandaar, maare het was toen wel een vrij nieuwe kaart, voor algemene doeleinden, niet specifiek een gamerskaart, maar voor dit spel ruim voldoende.

Op de site van Asus staat ook een "ASUS Enhanced Driver version", misschien dat je daar nog wat aan hebt, maar ik denk dat het een repairinstall van windows wordt om dit spel te laten werken, denk niet dat het hardwarematig is, maar toch meer een windows/drivers probleem.

En wat bedoel je met een repairinstall van Windows? backuppen, alles eraf, format c en windows er weer op...........
Dat is wel een dagje werk.
Ik ga eerst eens proberen of de demo het nog doet.
Maud

maud138 zei:
En wat bedoel je met een repairinstall van Windows? backuppen, alles eraf, format c en windows er weer op...........
Dat is wel een dagje werk.
Ik ga eerst eens proberen of de demo het nog doet.
Maud

Een repair install is alleen mogelijk indien er een versie van windows met sp1 of 2 geslipstreamd is op een XP cd en als er op/in de installatie van windows op de harde schijf ook deze is geupgraded naar sp1 of 2, indien het laatste niet het geval is, kun je de oorspronkelijke cd ervoor gebruiken door deze op te starten in windows en voor een upgrade te kiezen, alles blijft zoals het is, alleen alle windows bestanden worden overschreven en de systeem configuratie bestanden.

Dit is ook uit te voeren door met de XP cd op te starten, door te gaan naar installeren, en daar voor een reparatie installatie te gaan.

Kost je ongeveer 3 kwartier.

Hopelijk u voldoende geïnformeerd te hebben verblijf ik.:D

Dankjewel dat ga ik uit proberen, maar eerst even een backup.
gr Maud

Je kan wel eerst nog eens gaan zien in het diagnotisch hulpprogramma: ga naar start,uitvoeren typ hier dxdiag druk op enter ga naar het tabbladbeeldscherm en kijk of daar alle direct x functies ingeschakeld zijn? Doe ook de directdraw en direct3d tests? Wat is het resultaat? Welke datum staat er onder stuurprogramma's? Je hebt toch eerst de vorige drivers verwijdert dan pc herstart en dan pas de nieuwste drivers geïnstalleerd. Voor je een repairinstall gaat overwegen.

Nielsvds zei:
Je kan wel eerst nog eens gaan zien in het diagnotisch hulpprogramma: ga naar start,uitvoeren typ hier dxdiag druk op enter ga naar het tabbladbeeldscherm en kijk of daar alle direct x functies ingeschakeld zijn? Doe ook de directdraw en direct3d tests? Wat is het resultaat? Welke datum staat er onder stuurprogramma's? Je hebt toch eerst de vorige drivers verwijdert dan pc herstart en dan pas de nieuwste drivers geïnstalleerd. Voor je een repairinstall gaat overwegen.

Hoi Niels,
Dankjewel voor het meedenken. Ik heb dxdiag al gedaan. Er worden nergens problemen gegeven. Directx is ingeschakeld, de directdraw en direct3d tests gaven geen problemen en de datum onder stuurprogramma's is 18-5-2006. Lijkt mij toch recent genoeg. Ik heb de installatie van de grafische kaart eerst ongedaan gemaakt voordat ik de nieuwe driver installeerde. Dat had geen effect. Het was wel zo dat de driver die ik toen eigenlijk wilde installeren niet werd gepikt door windows vanwege een of ander windowslogo oncompatible of zoiets. Ik wilde het later nog een keer proberen, maar als ik nu de installatie van de videokaart ongedaan maak en weer opnieuw opstart, zoekt ie zelf al een stuurprogramma erbij.
Gr Maud

Nou, Windows repair install gedaan. Heeft geen enkel effect. Ik begin behoorlijk sjaggerijnig te worden ervan.
Het was wel zo dat bij de repair install een aantal bestanden niet gekopieerd konden worden. Die heb ik overgeslagen. Komputer werkt gelukkig nog.
Nog iemand ideeën??
Maud

Mocht je in de gelukkige omstandigheid verkeren om een videokaart even van iemand te kunnen lenen, kun je in ieder geval uitsluiten dat het daar aan ligt, ik heb helaas geen andere oplossingen meer, misschien iemand anders.

Yep, dat heb ik ook al bedacht. In mijn andere computer (jaaa we hebben er 2 in huis) zit een 64 MB GeForce 2MX with TVout
Ik weet niks van videokaarten. Zou deze lego star wars aankunnen? Ik weet het al, gewoon het spel installeren en uitproberen.
Klusje voor morgen.
Gr Maud

Met een geforce 2 kan je jammergenoeg lego star wars niet spelen. Heb je die problemen ook in andere games? Zonee dan kan het niet aan je 3d-kaart liggen. Een kleine vraag speelde je het spel vroeger al met deze kaart? Probeer eens in de installatiemap een config file te vinden en verwijder deze. Normaal maakt het spel een nieuwe aan. 18-05 is idd de recentste. Graag gedaan hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan