problemen met geforce4 mx440 64mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

e_verf

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2001
Goedenavond,

Zit met het volgende probleem.
Ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft.
Het is een geforce4 mx440 64mb ddr tv-out dvi.
Na het installeren van de drivers liep mijn pc vast. Ik kreeg eerst een blauw scherm. na het updaten van de agp driver, gaat windows (XP) automatisch herstarten.
Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd, bios instellingen gecontroleerd (assign irq to pci o.i.d.) echter het probleem blijft bestaan. Als ik de pc opstart in VGA-modus werkt hij goed, dus heb goede hoop om het goed werkend te krijgen.

Wie kan mij Helpen??

Alvast bedankt.

Groeten EJ

probeer de drivers van www.nividia.com eens

denk toch dat het een driver probleempje is.

en als je een via chip set heb instaleer dan de 4in1 set.

ook

hoi,

bedankt voor de snelle reactie, heb echter al de nieuwste drivers gedownload en geprobeert, helpt echter niet. De chipset is SiS geloof ik.

Groeten

EJ

als het een geforce is kan het dus nooit een sis zijn, de geforce IS de chipset, gewoon ff naar http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp en het lijstje doorlopen, dus waarschijnlijk : grapics driver : geforce en tnt : en dan je os , die downloaden instaleren NADAT je de oude drivers het verwijdert en het zou goed moeten zijn.

db

Ik had moederbord boekje er ff bij en daar stond iets over sis chipsets, dus dacht dat bedoel je.
Maar die nieuwste drivers heb ik gedownload zoals je zei volgens die drie stappen, maar helpt echt niet. is er geen andere bios instelling o.i.d.??

Hoi,

Ik had de nieuwe agp drivers al gedownload. Ben nu bezig met de ide.
na opnieuw de videokaartdrivers te hebben geinstalleerd, kreeg ik na opstarten weer blauw scherm:
page_fault_in_non_paged_area.
In vga modus die goed werkt, foutmelding na instellingen van het beeldscherm gewijzigd te hebben (zonder pc opnieuw op te starten): nv4.disp.dll dit heeft volgens mij weer iets met videokaartdrivers te maken of niet?

we blijven proberen. nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt

nv4.disp.dll heeft inderdaad met de videokaart-drivers te maken.

Welke Windows-versie heb je en wel SIS-chipset?

Heb agp en ide drivers geinstalleerd, echter nog geen verbetering.
zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt

groeten EJ

Bedankt voor de links, echter heb alle drie mogelijkheden en zelfde versies geinstalleerd/ geprobeerd, echter nog geen verbetering.

Wordt wel moeilijk nu of niet??

Krijg je ook meldingen te zien tijdens de installatie van éen of meerdere drivers?

Deze bovenstaande drivers zijn zeker weten de goede en zouden moeten werken.

nee, alleen die windows logo testing melding bij de videokaart drivers, maar dat moet niets uitmaken

Als je onboard-video hebt, staat deze dan wel uitgeschakeld in et BIOS?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan