Problemen met geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

xstitchcarina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
ik hoop dat ik dit op de goede plaats vraag. Maar ik was vandaag een video online aan het kijken en alles werkte prima. Toen heb ik iets per ongeluk aangeklikt, in een andere tab, volgens mij. En toen ik een poosje later verder ging met de video kijken, kon ik alleen het achtergrond geluid horen, niet de stemmen van de mensen. Ik luister altijd met koptelefoon, en daar was het dus mee, maar als ik de koptelefoon eruit haalde, had ik wel gewoon geluid.

Erg vreemd vond ik, en ik heb zelf wat rondgekeken bij geluid, via het control panel, kwam ik bij IDT Audio Control Panel, om te kijken of ik iets kon zien wat niet zo hoorde, wat dingetjes aangeklikt, maar niets. Heb de computer herstart, hielp ook niet. Maar toen had ik plotseling een ontzettend hard gepiep en als ik mijn koptelefoon niet aangesloten had, hoorde ik een echo en mezelf harder praten, alsof er een microfoon aanstond. Ben even met mijn laptop naar iemand toegegaan, om te kijken of hij iets wist. toen was het geluid ineens weg en deed de koptelefoon het weer. En ik ging naar huis, deed de laptop weer aan en het harde gepiep was weer terug.

Heb wel weer dat IDT Panel geopend en wat geklikt, en het gepiep is weg, maar het geluid is nog steeds niet goed per koptelefoon. Achtergrond geluid is er, maar andere geluiden niet.

Het is een lang verhaal, dus ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen worden.

Maar ik heb een Compaq laptop met Windows 7, ik weet niet of jullie meer moeten weten, zoja, laat me even weten hoe ik andere details kan vinden.

Ik hoop dat ik iets zelf kan doen om dit op te lossen.

Alvast bedankt.

Probeer de drivers van de geluidskaart van je laptop eens opnieuw te installeren, er is kans dat het werkt.

Ja, maar ik weet niet hoe dat moet. Als dat uit te leggen is, dan heel graag. Anders breng ik 'm deze week wel even ergens heen om na te laten kijken. Maar zou het liefst het zelf kunnen doen, want ik heb pas al 64 euro aan een nieuwe koeler uit moeten geven.

Lijkt mij iets met instellingen van een filter. Vocal remove of zo.

En wat kan ik daaraan doen? Zoals net, heb ik mijn computer even uitgedaan en weer aan. Heb net het piepend geluid terug, maar er is wel een rare echo. Als ik met mijn muis klik op de tafel waar mijn laptop op staat, dan hoor ik dat in mijn laptop. Dus ergens heb ik denk ik iets verkeerds aangeklikt met microphone, maar ik kan niets vinden, waar ik dit kan fixen. Ben alweer naar het IDT Audio control panel gegaan. Maar ik weet niet wat ik nu nog kan aanklikken en wat niet.

Moet 'm denk ik maar even wegbrengen morgen. Want dit is echt irritant.

Verplaatst naar een meer voor de hand liggende sectie

Piepend geluid en tikken van muis lijkt er op dat je microfoon van laptop zelf aan heb staan en ook weer geef.
(vinkjes uitzetten van microffon bij weergave.)
Vreemd geluid zal ergens "iets" aanstaan waardoor geluid wordt bewerkt. (Ken die IDT Audio control panel niet)
Aan uitzetten zal niet helpen. Hij onthoud de instellingen.
Mogelijk dat die control panel iets van default settings heeft?

Bedankt het klopte en dat dacht ik zelf al, dat er iets met de instellngen verkeerd was, wat ik denk ik per ongeluk heb aangeklikt en niet wist hoe het moest staan, heb 'm dus even weggebracht en vandaag weer teruggekregen. En er is me ook laten zien waar de fout zat, dus als het nogmaals gebeurt, dan weet ik hoe ik het op moet lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan