• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met grafiek opmaak of spreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul885

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Wie oh wie kan mij helpen. Ik heb allerlei gegevens verzameld om daarvan een mooi overzichtelijk grafiek mee te maken. Het maken van een grafiek is mij gelukt, maar het mooie en overzichtelijke is nogal lastig. Het probleem is dat ik een lijn en staaf diagram door elkaar heb gebruikt, waarbij in het staafdiagram de spreiding in 4 kwartalen van een jaar is verdeeld en de lijn heeft 12 puntjes van de maanden.

Probleem 1: Mijn lijndiagram (2 lijnen) wordt nu weergegeven als puntjes, want als ik er een ononderbroken lijn van maak dan gaat de lijn iedere keer naar het 0 punt.

Probleem 2: De staafdiagrammen zien eruit als spelden, deze zou ik graag wat dikker willen hebben, hoe doe ik dit? Wie oh wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Hierbij het toegevoegd bestand

Het gaat voornamelijk over het tabblad Freights per week. Ik probeer een nette en vooral goed leesbare grafiek neer te zetten, maar ik krijg het niet voor elkaar. Bij voorbaat dank voor je hulp.

Mvg.

Paul

Bijlagen

Ik heb je opmaak iets veranderd en krijg dan deze overzichtelijker grafiek.

Bedankt

Willem hartelijk dank voor je hulp ik ben een stuk opgeschoten. Achteraf helemaal niet zo ingewikkeld, als je weet hoe de cellen moeten staan. Ik heb nog een andere probleem, sinds gisteren zijn alle data in mijn excel sheet 1 dag en 4 jaar versprongen??? Hoe kan dit, en nog veel belangrijker hoe zet ik dit terug, ik heb geen macro of doorgelinkte data verwerkt. Mijn datum staat gewoon rechtstreeks getypt in een cel.

??????????????? Heel irritant

De data notatie zal veranderd zijn
kijk bij opties: use data 1904 systeem zal juist wel of juist niet aangevinkt zijn
Verander dit en alles is weer bij het oude

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan