Problemen met HD 3850 AGP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thieudebeu

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
k heb laatst een nieuwe upgrade set gehaald voor mijn computer:

en nu het probleem, het opstarten duurt merkbaar langer dan voorheen, met het opstarten wordt het beeld een aantal keer zwart waarna er: 'No Signal' staat en vervolgens komt er een icoontje van mijn bureaublad te staan en vervolgens weer no signal... een van de weinige spellen die ik speel kan ik ineens niet meer spelen, Bf2 (Battlefield 2)... daarbij komt ook nog dat als ik op internet zit, er hele irritante strepen in beeld komen als ik mijn scroll ding gebruik van mijn muis (wat mij zeer irriteert aangezien internetten zo wel heel lang duurt)

Catalyst driver: was 8.1 die erbij inbegrepen zat, iemand had me aangeraden om de nieuwste te downloaden 8.9 staat er nu dus op maar het blijkt nog steeds niet te helpen....

nu had ik iets gehoord van 'agp hotfixes' of zoiets .... ik kan er alleen niet veel duidelijke info over vinden waar het voor zou dienen.... ?

Alvast bedankt voor de moeite,

Thieu,

Specs

Pentium 4 @ 2,8
2.3 gig ddr1 ram
80 gig harde schijf
Voeding: Real Power m620 van Cooler master (620 watt)
computer is helemaal van hp...

Tnx voor het snelle antwoord, :thumb:

zal het zo even uitproberen

hij is inderdaad van sapphire

de specs die mycom trouwens opgeeft, bij op hun site over die kaart, komen bij mij niet overeen....

Merk Sapphire
Type ATI HD 3850
Interface AGP 8x
Fabrikant ATI
Type Chipset RADEON HD 3850
Geheugen 512 MB
Kloksnelheid - Chip 670 MHz
Kloksnelheid - Geheugen 1660 MHz

euhm ik heb nog een vraagje, met die installatie die u mij hebt doorgegeven komt er in het begin te staan: De software die u voor deze hardware installeert Ati Radeon HD 3800

voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test, die op compatibiliteit met Windows xp controleert.

:(....

Toch doorgaan ga ik vanuit ? ....

Ja, toch doorgaan. Dit krijg je volgens mij bij alle drivers (althans alle die ik heb ge"instaleerd en dat zijn er een paar)

probleem nummer 2,

bsod

hardware malfunction

nmi parity check/memory parity error

the system has halted

windows laad wel maar vervolgens dat ... :(

Thieu,

oki bsod is opgelost ... ram voelde beetje warm aan heb effe pauze genomen en toen weer aangezet en nu doet ie t weer....

jammer genoeg is ook na die installatie het golven/strepen met scrollen gebleven ....

bf2 moet ik nog proberen maar k heb slechte hoop :(......

met mijn oude video kaart een 6200 van nvidea was alles nog goed... alleen de kaart zelf was niet veel kwa specs ...

weet niet of het aan mij ligt maar de golven zijn wel sneller :shocked:

hoi

ik heb je prive email ook gelezen.
ik reageer er maar hier op.

wat als je dus die hotfix eerst installeert en daarna de normale drivers?

dankuwel voor het antwoord ik zal eerst maar eens alles van ati verwijderen... als dat niet lukt ga ik terug naar de winkel... de specificaties die hun aangeven op de site kloppen ook niet met wat ik heb.....

kaart terug gebracht naar de winkel... personeel was voor mij gevoel niet erg op de hoogte van agp kaartjes...

ik krijg over 2 a 3 dagen een nieuwe, maar ik heb slechte hoop want ik denk dat ie evengoed problemen gaat veroorzaken aangezien het naar mijn gevoel aan de drivers ligt..

we shall see...

en anders krijg ik mijn geld terug en dan spaar ik nog een paar maandjes en dan bouw ik zelf een leuk systeempje...

is er overigens een forum waarbij ik een samengesteld systeem kan laten beoordelen ? of het goed is of er wat betere aanpassingen gedaan kunnen worden aan het systeem wat ik in gedachten heb ... ?

bij voorbaat dank

vooral aan frankwannet voor zijn tijd & moeite :thumb::thumb:

Thieu,

weet iemand of de club3d hd3850 het wel goed doet?
(ik misschien de club3d aanschaffen)

MVG

pc master

Laatst bewerkt:
dat zou ik eigenlijk niet weten...

ik heb mijn 2e kaart geprobeerd dezelfde problemen mee gehad.. dus k heb mijn geld terug gekregen

en heb mijn oude vertrouwde 6200 agp kaartje erweer in zitten

de specs zijn niet over om naar huis te schrijven maar goed ... :P

bedankt voor alle hulp tot dusver..

Thieu

Brobleem met de Sapphire HD 3850 AGP 512MB GDD3

Hallo,

sinds een weekje of 2 ben ik in het bezit van deze videokaart. Na het toch best lang uitgehouden te hebben met de Nvidia GeForce 6600 GT, werd het toch zeker een keer tijd voor een kleine upgrade. :p

Na het inpluggen van deze kaart en het installeren en ook de driver's fix te hebben uitgevoerd dacht ik me zelf even te uitleven met Battlefield 2. Alleen is de kleurencontrast zo enorm belabberd en zijn de pixels zo enorm groot en vaag dat ik verder ging zoeken of er meederen mensen dit zelfde probleem hebben gehad.

Wij kan mij een beetje op weg helpen wat ik hier aan kan doen? Ik weet dat mijn configuraties/hardware, enkel volgens specificaties zou deze toch ook bij mij moeten werken?

Alvast hartelijk bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan