Problemen met herinstallatie ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

Essie69

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Ik had onze dochter onze oude computer gegeven (nadat die een tijd op zolder had gestaan). Ik had er ook een internetverbinding op gemaakt. Helaas liep alles steeds vast.
daarom dacht ik: ik maak de hele computer leeg (want er hoeven maar een paar dingen op te staan, omdat ze voornamelijk spelletjes gaat spelen)
Dus ik heb de C en D schijf geformateerd (eerst met FDisk iets met de partities gedaan, verwijderd). Daarna wilde ik de pc weer opstarten met de nooddiskette. Helaas werkt die niet. Toen heb ik gekeken op internet of er ook een bootcd ME op cd is (want op die van ons zit geen floppy-drive). Die is er en die heb ik gemaakt. In de pc gestopt en hij geeft aan dat hij wat wegschrijft en daarna kom ik weer bij A:\ terecht. Wat nu ? de pc doet het dus wel, alleen ik kan er niets mee.....

maar dan moet ik dat pakket dus kopen ? Ik heb alleen een recovery-cd van xp die ook niet werkt :shocked:

nee een recovery cd is speciaal voor de betreffende pc en werkt niet op een andere pc

Is die cd van ME niet bootable? Als ik het goed voorheb kan je normaal daar ook gewoon mee opstarten, en krijg je net zo'n opstartmenu als met een opstartdiskette, en dat werkt net hetzelfde.

Het komt er dus gewoon op neer dat ik een originele windows 98 of Me moet kopen ?

Is die cd van ME niet bootable? Als ik het goed voorheb kan je normaal daar ook gewoon mee opstarten, en krijg je net zo'n opstartmenu als met een opstartdiskette, en dat werkt net hetzelfde.

Klopt, hij is wel bootable; ik kan dan ook gewoon opstarten, maar daarna heb ik de originele cd-roms van windows nodig en die waren defect.....

:confused: Snap het niet goed. Van Windows ME is er toch maar 1 cd, de gewone installatie cd? Daarmee moet je toch gewoon het hele systeem kunnen installeren.

:confused: Snap het niet goed. Van Windows ME is er toch maar 1 cd, de gewone installatie cd? Daarmee moet je toch gewoon het hele systeem kunnen installeren.

Die cd had ik ook niet, maar heb ik van internet gehaald. Daar kun je bootabale cd vinden om je pc weer op te starten. Het programma zélf, dus in dit geval Windows ME staat er niet op. Daarvoor heb je dus de originele cd's nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan