problemen met het downloaden van SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

quercus17

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
18
Ik krijg Service Pack 2 er niet op.
Het downloaden was geen probleem. Het probleem begint bij het installeren.
Deel 1 van 3 wordt keurig geinstalleerd, maar bij deel 2 van 3 sluit de pc vanzelf af en blijft vervolgens bij het opstarten hangen.
Ik krijg dan een compleet zwart scherm met daarin de tekst: !!Oxc0000022!! 1508/49463(saerchFilterHost.exe)
Als ik de pc dan handmatig uitzet en opnieuw opstart begint hij een pc herstel en gaat dus terug naar het laatste herstelpunt.

Ik heb een nederlandse verdie van Windows Vista Home Premium.
En omdat de installatie steeds mislukte via de automatische Windows Update heb ik nu gedownload van de Microsoft site.

Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet, wie kan me helpen?
 
Ik heb gisteren SP2 geinstalleerd via windows update.
Alles ging perfect.

Probeer is veiligheids modus?
 
Ja, het is een legale versie van Windows op de nieuwe pc geleverd.

En ik heb het al geprobeerd in de veilige modus, met virusscanner en firewall uitgeschakeld. Helpt niets.
 
Laatst bewerkt:
Ben je wel ingelogd als computer admin en heb je de volledige rechten?
 
Ik start de pc altijd op als administrator. Ik neem aan dat ik dan het installeren ook doe als administrator, toch? En de pc is een prive-pc dus is er niemand anders die bepaald welke rechten ik heb, ik neem dus aan dat ik als administrator volledige rechten heb.

En ja, ik heb SP1 toendertijd zonder problemen geinstalleerd. Dus die staat er op.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het misschien nogmaal in de veilige modus, zeker alles uitschakelen van firewall & antivirus (doe dit misschien ook eerst even in msconfig--> typen in startbalk) rechterklik dan op het installatiebestand van sp2 & klik op uitvoeren als administrator.

Hoop voor jou dat het dan nu lukt :thumb:
 
Ik heb een en ander doorgelezen, maar nog geen tijd gehad om het uit te proberen. Ga ik zeker nog doen, maar daar moet ik even goed voor gaan zitten om niets verkeerd te doen en op het moment heb ik het heel druk met allerlei andere dingen.
Zo gauw ik het geprobeerd het zal ik weer wat van me laten horen.
 
Ik heb inmiddels iemand gevonden die het probleem heeft opgelost. Hij heeft TuneUp op de pc gezet en nadat dat programma de pc had geoptimaliseerd was het mogelijk om SP2 te installeren. Hoera!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan