Problemen met het openen van poorten voor 2e PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

kramurz

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Goedenavond iedereen

Ik heb hier een thuis een netwerk met een router van Draytek de Vigor2200 Series
Firmware Version: v2.2

Het probleem is als volgt.

Ik en mijn broertje spelen graag Age of Empires 2 online ( Ja nog steeds ;) )
En daarvoor moet ik poorten openen om te kunnen spelen
Nu is het zo dat als ik die poorten open voor mijn pc ik gewoon zonder problemen kan spelen.
Wil ik ze vervolgens ook voor mijn broertje openen ( met precies dezelfde instellingen ) dan werkt dat niet.
Ik kan alles gewoon invoeren de router geeft geen foutmeldingen maar de poorten gaan gewoon niet open voor de 2e pc.
Pas ik vervolgens de poorten toe die voor mijn pc geopend zijn op die van mijn broertje gaan ze voor hem wel open.
Maar als ik dan de poorten voor mezelf open werkt het bij mij weer niet.
Kan ik met mijn router niet voor 2 pc's dezelfde poorten openen tegelijk?
Iemand die er iets vanaf weet?

Met vriendelijke groet Rob

2dvuae0.jpg

Ik heb een screenshot bijgevoegd
Optie 1 is voor mijn pc welke gewoon werkt voor allebei de pc's maar die kan ik niet voor allebei de pcs telijk toepassen
Optie 2 3 4 5 zijn precies hetzelfde maar als ik ze toe pas blijven mijn poorten toch dicht.
Dus alleen optie 1 werkt

Ik snap er helemaal niks meer van :(

Nogmaals Groetjes

Wat is het ip-adres van de pc van jouw, en de pc van je broertje?
Hebben beide pc's een vast ip-adres toegewezen gekregen?

Ik vind het een beetje vreemd dat beide pc wel connectie krijgen met optie 1
Dat is tenslotte één ip-adres, en zoals je weet hebben twee pc's in een netwerk twee verschillende ip-adressen.

Ja nee sorry ik verander die ip adressen dan wel uiteraard.
Plaatje geeft het een beetje fout weer.
Maar was meer om te laten zien dat alleen optie 1 werkt en die andere opties er ook gewoon in staan

Als je dus het ip-adres van je broerdje's pc veranderd in 192.168.1.12 dan werkt het spel niet meer?
Verander je het terug naar 192.168.1.11 dan werkt deze wel?

Zijn de goede poorten dan wel ingevuld bij adres nummer 192.168.1.12? (TCP 2300-2400 TCP 47624 UDP 2300-2400 volgens Portforwarding.com)

Ja klopt allemaal 100%

En dat is dus het rare, maar het probleme is dus gewoon dat ik dezelfde poorten niet tegelijkertijd open krijg voor 2 pcs. Wel voor 1 maar niet voor 2 om wat voor reden dan ook :(

Dat is wel heel erg vreemd.
Heb je ook een screenshot zoals je bijvoorbeeld hier kunt zien van de poorten met betreffende interne ip-adressen erbij?

Ja kan ik wel maken maar die kloppen ook allemaal

SOrry voor de late reactie maar had het druk met werken

33yp5cx.jpg

33op3ll.jpg

Laatst bewerkt:
Het zou inderdaad moeten werken.
Ik heb er helaas geen verklaring voor. Misschien dat er toch iets mis is met de router?

Ja dat denk ik dus ook maar ik dacht laat ik het eerst hier es vragen voordat ik een nieuwe aanschaf

Maar bedankt voor je moeite!!

Groetjes Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan