Problemen met het spelen van spellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathanial

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Ik heb zinds vorige week een nieuw systeem gebouwd , Het enige wat ik heb over gezet van mijn oude pc is mijn video kaart maar die is nog geen 3 maanden oud dus zie ik ook als nieuw.
Mijn PC:
Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz
Geheugen (RAM) 2,00 GB
Grafisch NVIDIA XFX GeForce GTX 260
harde schijf (466GB totaal)
Moederbord : Asus P7P55D
Voeding : Zalman ZM-600-HP
Besturing: Windows 7 64 bit

Mijn probleem is dat ik geen spellen kan spelen, Ze starten prima op maar na een tijdje loopt de game vast, Het is niet op een bepaald punt, De ene keer kan ik 1 uur spelen zonder probleem maar het kan ook zomaar na 1 min al gebeuren , ik moet de ene keer opnieuw opstarten maar soms ook niet. Mijn graphische kaart geeft aan minimaal 550 watt nodig te hebben maar pref is 630watt, zou het daar aan kunnen liggen? Mijn zalman is namelijk 600 watt.
verders heb ik de bios geupdate zonder enig probleem draai alle nieuwe drivers.
ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven want ik heb geen idee wat ik er aan kan doen.

Vr groeten Nathanial

Dus hij valt alleen uit tijdens het gamen? Normaal gebruik blijft hij gewoon goed werken?

De voeding zou het moeten trekken, heb zelf ook een gtx260 gehad op een CM 520W
Wat zijn de temperaturen van de cpu en GPU?

550 Watt voor een grafische kaart is wel heel erg veel. In dat geval heb je al snel een 1000W voeding nodig. En als hij echt zoveel watten nodig heeft dan zal hij ook een super koeling moeten hebben en ook de luchtstromen in de kast moeten zodanig zijn dat al die warmte weg kan. Wordt alles te warm dan zal er iets uitvallen

Ron

550 Watt voor een grafische kaart is wel heel erg veel. In dat geval heb je al snel een 1000W voeding nodig. En als hij echt zoveel watten nodig heeft dan zal hij ook een super koeling moeten hebben en ook de luchtstromen in de kast moeten zodanig zijn dat al die warmte weg kan. Wordt alles te warm dan zal er iets uitvallen

Ron

Die 500W is voor het totale systeem incl. de betreffende videokaart:p

Als ik aan het spellen ben word de kaart niet warmer dan 60 graden,
processor blijft rond de 45 graden
harde schijf is rond de 30 graden dit is allemaal als ik aan het spellen ben.
Voeding kan ik niet zien.

Temperaturen zijn niets mis mee.

Aangezien je maar 2 GB gehgen hebt, wordt deze tijdens het gamen zwaarder belast.
Test je geheugen eens, kijken om er misschien een gammel stripje bij zit.

Start => memory intypen => geheugenproblemen van u computer vaststellen.

Ik heb net de geheugen test gedaan en die geeft aan dat het geheugen goed is.
Alleen memory usage is best hoog op dit moment, ik zit op 52% en dan doe ik niet veel, ik heb 1 webpagina open en Nvidia sytem tools voor de rest niks, dus dan is 50% best hoog volgens mij?

Valt mee hoog, 50% is "maar" 1GB

Ik heb ik als ik alleen m'n explore open heb 20-24 % van m'n geheugen in gebruik.
Ik heb er 6GB inzitten dus hier is het tussen de 1 en de 1,5GB

Quote van de syteem eisen:
Systeemeisen Windows 7
1,0 GHz-processor (32- of 64-bits CPU)
1GB RAM-geheugen (32-bits); 2 GB RAM-geheugen (64-bits)
16 GB vrije schijfruimte (32-bits); 20 GB vrije schijfruimte (64-bits)
Videokaart met DirectX 9 met WDDM 1.0 of hoger

Persoonlijk vind ik dat je met 2GB nooit echt kan gamen.
Als een game wat geheugen eist en windows heeft zelf al de helft nodig, kun je wel eens in de problemen komen.
Heb je toevallig geen andere pc in de buurt met het zelfde type geheugen? Dan kun je het even proberen om er wat geheugen bij te prikken.

Je kunt ook proberen om je drivers na te lopen en waarnodig updaten.
Mobo chip drivers / nividia

Ik heb helaas geen extra geheugen , ik heb wel 6 gb aan ddr2 geheugen liggen maar dat kan ik niet gebruiken neem ik aan.
Ik heb net even gekeken hoe hoog de memory usage is als ik call of duty 4 aan het spellen ben maar dan zit ik op 90 % .
Ik ga mijn graphische kaart even proberen in de pc van mijn broer en kijken of ie het daar wel doet.

Probleem is opgelost door de spellen anders op te starten, ik start nu op door op de rechter muis knop te drukken en dan de game te starten door "als administrator uitvoeren"te kiezen , ik heb nu geen probleem dat de game vast slaat. Ik vind het erg vreemd maar als het zo werkt vind ik het prima.

Inderdaad erg raar.

Heb je gebruikersaccountbeheer aanstaan?
Zo ja. als je deze uitzet stelt windows elke user in als admin incl. rechten:

Quote:
Als u deze instelling selecteert, start u de computer opnieuw op om het uitschakelen van Gebruikersaccountbeheer te voltooien.
Als Gebruikersaccountbeheer eenmaal is uitgeschakeld, heeft iemand die zich aanmeldt als administrator, altijd de machtigingen van een administrator.

start => configuratiescherm => gebruikers account en ouderlijk toezicht => gebruikers account => instellingen voor gebruikersaccount wijzigen

Het ziet er naar uit dat ik te snel was met zeggen dat het goed werkt nu, ondanks het feit dat het nu een stuk minder gebeurt dan vorige week liep ie vandaag weer meerdere malen vast. Ik heb helaas nog geen ander geheugen en ook geen andere voeding dus ik denk dat het zo zal blijven totdat ik geheugen en voeding kan kopen.:(

Je hebt het spul nog niet zo lang, zit er nog garantie op??
Ga er anders mee terug en laat hun uitvogelen waar het aan ligt.

Ik heb het idd nog niet zo lang, ik heb het bij alternate besteld, ik heb daar al eens eerder wat terug gestuurd en toen duurde het 12 weken voordat ik antwoord had dus daar zit ik niet echt op te wachten.

Ik denk dat het probleem toch bij de graphische kaart ligt, ik heb hem nu in 3 systemen geprobeerd en steeds hetzelfde probleem,
Ik heb nu gekeken naar een nieuwe kaart en hoop dat jullie een mening kunnen geven over de kaart die ik waarschijnlijk ga kopen,
Sapphire HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E Vapor-X
Mijn budget is +/- 150 euro, suggesties zijn ook welkom

Laatst bewerkt:
De 5770 is ongeveer even snel als de gtx260.
Alleen zuiniger en DX11 ondersteunend.

Ik heb de nieuwe kaart ontvangen en de oude terug gestuurd om te zien wat er mee mis is,
De nieuwe kaart werkt prima dus het probleem is voor mij opgelost, bedankt voor de reacties:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan