Problemen met het verzenden van e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulp bij ADHD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
4
Goedemiddag,

Ik heb windows vista en ik heb 1 probleem. Vanmorgen heb ik een e-mail bericht gestuurd naar een emailadres wat niet bestaat. Ik had 1 typfoutje gemaakt. Als ik windows opstart krijg ik het volgende bericht in beeld:

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was f.bommel@chello.nl. Onderwerp 'Afspraak training', Account: 'pop3.upcmail.nl (1)', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <f.bommel@chello.nl> unknown recipient rejected', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Als ik windows mail vervolgens afsluit krijg ik het bericht:

U hebt berichten in uw postvak UIT die niet zijn verzonden. Wilt u deze nu verzenden?

Als ik dan ja zeg krijg ik het volgende bericht:

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was f.bommel@chello.nl. Onderwerp 'Afspraak training', Account: 'pop3.upcmail.nl (1)', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <f.bommel@chello.nl> unknown recipient rejected', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

ALs ik windows mail dan weer opstart zit er helemaal geen bericht in postvak UIT.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Groetjes,

Arno
 
Het lijkt erop dat de mail vanaf UPC niet doorgestuurd mag worden naar chello, 550 is een unauthorized relay. Ik denk dat je hiervoor contact op moet nemen met UPC.
 
Goedemiddag,

Ik heb contact gehad met UPC. Omdat ik gewoon e-mails kan verzenden en ontvangen zeggen ze dat ze met niet kunnen helpen. Heeft iemand anders suggesties?

Groeten,

Arno
 
Beste Arno, het e-mail adres van f. bommel is onjuist!

Ik heb geprobeerd een e-mail naar dat adres te sturen en krijg als antwoord:
The original message was received at Wed, 14 Apr 2010 11:29:41 +0200

----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <f.bommel@chello.nl>

----- Transcript of session follows ----- .. while talking to smtp.chello.nl
>>> RCPT To:<f.bommel@chello.nl>
<<< 550 5.1.1 <f.bommel@chello.nl> unknown recipient rejected


Probeer dus gewoon opnieuw met het juiste e-mail adres.
 
Beste PH-RVG,

Ik heb het goede e-mailadres ook al. En ik heb degene ook al een e-mail gestuurd. Maar elke keer als ik windows mail opstart krijg ik het volgende bericht:

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was f.bommel@chello.nl. Onderwerp 'Afspraak training', Account: 'pop3.upcmail.nl (1)', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <f.bommel@chello.nl> unknown recipient rejected', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Als windows mail afsluit krijg ik de vraag of ik de berichten in postvak uit wil verzenden. Als ik dan ja klik dan sluit hij windows mail af en krijg ik het bericht weer.

Heb je misschien een andere tip?

Groeten,

Arno
 
Arno,
het lijkt erop dat het oorspronkelijke bericht nog in het postvak UIT zit. Dat moet je wel weghalen want anders blijft het systeem proberen dat bericht (met die onjuiste geadresseerde) te verzenden.
Groet
Rob

PS als het dat niet is, dan ben ik ook door mijn opties heen
 
Beste PH-RVG,

Als eerste wil ik je bedanken voor je hulp.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat het systeem probeert het mailtje te versturen en ik zou het ook graag weg willen halen. Het probleem is alleen dat ik het mailtje niet kan vinden. Zijn er andere plaatsen waar mailtjes zich kunnen ophouden dan in postvak uit?

Groeten,

Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan