problemen met ICIDU draadloze router en Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

AfterHours

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
ik heb op google al wat vage hits gevonden waaruit blijkt dat dit niet zo'n slimme keuze was als router, niet omdat het een slechte router is, maar omdat ie niet best schijnt te werken met Ziggo/Casema kabelinternet.

goed, ik heb een 2 desktop pc's die nu werken via een sitecom router DC202 v3.. nu heeft mijn zusje een laptop gekocht en wil ze daar natuurlijk internet op, met de eveneens aangeschafte draadloze Icidu router, die dan natuurlijk ook de taak van de oude sitecom overneemt voor de 2 desktop pc's.

de modem van Ziggo is trouwens Motorola SB nog wat, 200 geloof ik.

ik heb iets gelezen over firmware updaten, maar als ik dan in mijn Sitecom router setup inlog en zo'n bin-bestandje probeer bij firmware upgrade zegt ie dat 't bestandje corrupt is. het lijkt sowieso raar om de sitecom router te gaan updaten.. toch? als er daarna een andere opmoet. ;)

iemand nog ideeen?

Als je je oude Sitecom vervangt voor de nieuwe ICIDU router, waarom wl je de firmware van die Sitecom dan nog updaten???

Heb je de nieuwe router al proberen aan te sluiten op het modem? Het is handig als je alle instellingen van de oude router even noteert.
Je kan de configuratie het beste doen middels een UTP kabel vanaf een van je pc's.
Als je eenmaal de instellingen gedaan hebt en verbinding hebt, dan is het vrij makkelijk om de laptop draadloos aan te sluiten en de eveiliging in te stellen.

Als je je oude Sitecom vervangt voor de nieuwe ICIDU router, waarom wl je de firmware van die Sitecom dan nog updaten???

ja slaat nergens op natuurlijk :cool: maar ik googlede wat en kwam dit tegen..

http://www.beslist.nl/computers/d0000639954/ICIDU_11G_Wireless_Broadband_Router_(_NI-707502_).html

Deze router heeft mij een hoop problemen bezorgd. Totdat ik er achter kwam dat ik de firmware moest upgraden. Na het downloaden van deze file: Sitecom_WL-161-1.02.bin
Heb ik hiermee de firmware geupgrade. Doe dit wel via een verbinding met een lan-kabel, anders kan het goed fout gaan. Daarna gaat het laden alle internetpagina's prima.

bedankt voor de tips. i'll get back to ya (ofzo ;))

Ai, ik zie het... dat stukje over het upgraden slaat niet op de ICIDU, maar op een heel ander merk en model, kijk maar eens naar de blauwe titel net boven de bewuste tekst !!!

Als je al googelt, dan wel goed lezen! ;)

Geeft niet, maar wat is nu eigenlijk je probleem?
Je moet dus die oude Sitecom vervangen door de ICIDU, waarbij je de meeste instellingen kan overnemen van de Sitecom.

het vreemde is.. als ik de oude router door de nieuwe vervang en alles verder volgens de handleiding van die router installeer lijkt 'r niks mis te gaan. de lampjes op de router knipperen ook zoals moet (WLAN knippert en WAN e.d ook, alhoewel WAN vreemd genoeg niet altijd)
en als ik bij Netwerkverbindingen kijk zegt ie ook over de LAN-verbinding: 'verbonden'

als ik dan een netwerkcontrole run (want het internet werkt dus niet ook niet op de desktop pc) krijg ik dit.

Tijd van laatste controle: 09/14/08 11:32:02 Controle van DNS-client
DNS - geen scenario voor thuisgebruikers

info Webproxy gebruiken: nee
info Omzetten van naam voor (www.microsoft.com) geslaagd: nee
Geen DNS-servers

DNS mislukt

info Query [www.microsoft.com] voor DNS-server 192.168.1.1, (type = 0x1, opties = 0x10e8) retourneert 0x5b4
action Automatische reparatie: IP-adres vernieuwen
action Huidige IP-adres vrijgeven...
action Vrijgeven van huidige IP-adres is voltooid
action IP-adres vernieuwen...
action Het vernieuwen van het huidige IP-adres is geslaagd
info Query [www.microsoft.com] voor DNS-server 192.168.1.1, (type = 0x1, opties = 0x10e8) retourneert 0x5b4
info Gebruiker verwijzen naar ondersteuningsnummer

Controle van gateway
Gateway

info De volgende proxyconfiguratie wordt door IE gebruikt: Instellingen van automatische detectie:Uitgeschakeld Script voor automatische configuratie: Proxyserver: Lijst geen proxy:
info Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld: 192.168.1.1
info Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen): 192.168.1.100
info De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer
info De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres
info Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en)
info De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 1 poging(en)
warn De naam van de host www.microsoft.com kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn
info Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld: 192.168.1.1
warn De naam van de host www.microsoft.com kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn
action Automatische reparatie: Netwerkverbinding opnieuw instellen
action Netwerkadapter uitschakelen
action Netwerkadapter inschakelen
info Networkadapter is ingeschakeld
action Handmatige reparatie: Modem opnieuw opstarten
info Wachten totdat de modem/router stabiliseert

Controle van IP Layer
Beschadigde IP-routingtabel

info De standaardroute is ongeldig
info De loopback-route is ongeldig
info De lokale host-route is ongeldig
info De lokale subnet-route is ongeldig
Ongeldige vermeldingen in ARP-cache

action De ARP-cache is leeggemaakt

Controle van IP-configuratie
Ongeldig IP-adres

info Geldig IP-adres gedetecteerd: 192.168.1.100

Controle van draadloos netwerk
Draadloos netwerk - service is uitgeschakeld

Draadloos netwerk - SSID van gebruiker

Draadloos netwerk - eerste installatie

Draadloos netwerk - radio uitgeschakeld

Draadloos netwerk - buiten bereik

Draadloos netwerk - hardwareprobleem

Draadloos netwerk - beginner

Draadloos netwerk - ad-hoc netwerk

Draadloos netwerk - niet eerste voorkeur

Draadloos netwerk - 802.1x ingeschakeld

Draadloos netwerk - configuratie komt niet overeen

Draadloos netwerk - lage signaal/ruis-verhouding (SNR)

WinSock-controle
Status van WinSock

info Alle vermeldingen voor basisserviceproviders zijn aanwezig in de Winsock-catalogus.
info De providerketens van de Winsock-service zijn geldig.
info De provider met vermelding MSAFD Tcpip [TCP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.
info De provider met vermelding MSAFD Tcpip [UDP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.
info De provider met vermelding RSVP UDP Service Provider heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.
info De provider met vermelding RSVP TCP Service Provider heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.
info Verbindingen zijn geldig voor alle Winsock-serviceproviders.

Controle van netwerkadapter
Detectie van netwerklocatie

info Internetverbinding thuis gebruiken
Identificatie van netwerkadapter

info Netwerkverbinding: naam=LAN-verbinding, apparaat=Intel(R) PRO/100 VE Network Connection, mediatype=LAN, submediatype=LAN
info Netwerkverbinding: naam=1394-verbinding, apparaat=1394-netwerkkaart, mediatype=LAN, submediatype=1394
info Ethernet-verbinding geselecteerd
Status van netwerkadapter

info Status van netwerkverbinding: Verbonden

Controle van HTTP, HTTPS en FTP
HTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkheden

warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn FTP (passief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.passport.net: The server name or address could not be resolved
warn FTP (actief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
error Kan geen HTTP-verbinding maken.
error Kan geen HTTPS-verbinding maken.
error Kan geen FTP-verbinding maken.

--

hmmf..

Sorry, maar dit ga ik niet allemaal doorploeteren.
Heb je je modem al eens opnieuw gestart na het aansluiten van je nieuwe router?

even een update voor de mensen die misschien met eenzelfde probleem via google hier komen.

ik bleef problemen houden met de ICIDU router. had 'm online via MyCom besteld, teruggegaan naar een winkel van MyCom, daar zeiden ze dat ze wel vaker hadden gehoord van mensen die probleem hadden met ICIDU en Ziggo. Inruilen dus, voor een Linksys. Als die niet zou werken zou 'r nog een hele dure NetGear zijn die door Ziggo zelf werd aangeraden, maar die niet op voorraad was, dus eerst die LinkSys maar 'ns proberen.
nah weer niks. Lang verhaal kort. Helpdesk van LinkSys gebeld: 0800 020 01 01 (gratis dus!) Probleem geschetst, geen problemen zegt die gozer daar, doen we samen even. half uur later werkte alles. Perfecte helpdesk dus :):thumb:

goeie. het grappige was de helpdesk deed allemaal dingen die ik zelf ook al had geprobeerd (alhoewel dat was dan met die ICIDU router) misschien ligt 't aan de volgorde die ik nu ook niet meer weet haha.

hoe dan ook.
resetten van de router met een pennetje, resetten van de modem, dan dat Mac-adres klonen.. en dan DHCP renew een paar keer (cijfers stonden eerst op 0.0.0 etc.) zodat ie uiteindelijk een ip-adres pakte.

It is all about settings in Icidu products.

With Icidu Router and Ziggo / Casema, it is all about the settings.

In the DHCP setting, enter the Default Gateway (default:192.168.1.1) and the primary and secondary DNS from Ziggo (you will get those numbers in the section Network in Icidu set up).

You can disable the Firewall because you are behind the Casema modem and all ports are closed.

And then... you should reach the maximum of download :)))

In my case, i have the smallest Casema Cable subscription in Den Haag. I reach 600 Kb/s Download with Icidu as Wifi access point behind Motorola Cable modem. (with internet Z1) :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan