problemen met Iexplorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Berichten
584
Hallo ,
Voor een vriend van die niet op deze site kan komen het volgende probleem:
Hijj draat win 98 SE
Hij kan sommige sites wel krijgen andere helemaa niet en de sites die hij krijgt kan hij niet door klikken
Hij krijgt ook plaatjes niet meer open.
Ik heb alle instellingen met hem door gelopen staat allemaal goed , gescand op virussen en spyware

Hij mist JavaVM
Nu las ik in alle vragen (pfff wat een werk dat doorlezen) dat het misschien het beste is om iexplorer te verwijderen e opnieuw te installeren.
Als dat zou moeten ...wie kan me dat vertellen.... dan zou ik graag een hele duidelijke uitleg willen.
Ik ben niet zo erg handig met dit soort dingen vandaar
alvast dank
Ipea
 
explorer

Hallo ,
We hebben alles geprobeerd maar het lukt niet.
Hij gaat de computer weg brengen en opnieuw installeren.

Toch allemaal bedanlt voor de reacties, ik zet de vraag nu op opgelost
groetjes
Ipea
 
Is het eerst zelf formateren van de pc en opnieuw installeren niet een optie?
Win 98 is heel makkelijk te formateren. Als daarna nog niet alles werkt zoals het moet dan kun je hem altijd nog wegbrengen.

Groetjes Edith
 
iexplorer

Ja Edith dat zou een optie zijn maar dat kan die persoon niet althans formateren niet
evengoed bedankt
groetjes
Ipea
 
Goh wat jammer, dat zou hem een hoop geld kunnen besparen.
Ik denk dat met behulp van helpmij het wel zou moeten lukken, maar hij moet ook durven.

Groetjes en succes ermee Edith
 
probleem

Nou we hebben geformateerd maar nu kan hij zijn cd romstation niet benaderen wie o wie???
 
Start eerst eens op met de opstartdiskette dan.
Ga eerst naar je bios. Meestal kom jedaar in door bij tijdens het aanzetten van de pc op Del te klikken
In de Bios diskette op nr 1 zetten. Zoniet dan de F2 toets bij het opstarten gebruiken
Diskette in het station doen en dan opnieuw opstarten
Je ziet dan een scherm verschijnen waarop je gevraagd wordt opstarten met ondersteuning van Cd Rom? selecteerd deze
De rest volgt dan vanzelf

groetjes Edith
 
probleem

Jee Edith....heel stom maar ik snap er niks van bios geen idee op nr 1 zetten ?????dit is echt Arabisch voor mij snik snik
 
heb je je opstartdikette er al ingedaan?
kan zijn dat hij hem zo al pakt zonder hem eerst in de Bios te moeten veranderen.

Groetjes
 
probleem

hebben hem opgestart met de diskette en gekozen voor optie 1 opstarten met cd ondersteuning
Dan komt er een heleboel te staan en uiteindelijk A:
maar dan????? cd van windows erin ...doet hij niks van A: naar iets anders ook niet....Stom natuurlijk wij doen het niet goed maar ik weet ook niet wat ik moet doen ...nou ja ik....telefonisch doorgeven aan de persoon die het probleem heeft
wat moet er gebeuren...?????
 
Wanneer hij niet opsart met de opstart diskette. Zul je hem toch eerst in de bios moeten veranderen

Start je pc op en klik tijdens het op starten op Del Als het goed is kom je dan in je Bios
Je ziet dan en blauw scherm.
Kijk dan bij Advanced Setup.
Je ziet daar 1st Boot device IDE-0
2nd Boot device Floppy
3rd boot device Cd Rom

Nu moet je met je piltjes de 1st boot selecteren en die o
Bij iedere pc gaat dat anders. Maar probeer eens met je shifttoets ingedrukt te houden en dan op het + te als het goed is komen er dan verschillende opties langs, achter Boot device ga door tot je floppy ziet verschijnen
Daarna op F10 om te sluiten en veranderingen op te slaan.
Floppy in de pc en dan de pc opnieuw opstarten.
 
Stom natuurlijk wij doen het niet goed maar ik weet ook niet wat ik moet doen ...nou ja ik....telefonisch doorgeven aan de persoon die het probleem heeft
wat moet er gebeuren...?????
Niets is stom!
 
probleem

Edith
we hebben geinstalleerd computer start dan vanzelf op allemaal goed maar...dan komt hij met het scherm van naam en bedrijf gaat ook goed dan moet gebruikersovereenkomst geaccepteerd worden ..leuk maar er is geen muis dus kunnen geen vinkje in het vierkante vakje zetten......wat nu???
de computer staat nog zo in afwachting van misschien oplossing???????
 
Huh?
Heb je geen muis of wordt de muis niet herkent?

Oeps dit ben ik nog niet tegen gekomen

Groetjes Edith
 
Kijk even of er nog menesen in de chat aanwezig zijn.die nog even kunnen helpen.
Ik zou niet weten hoe je het kunt aanvinken zonder muis
Ik hoop dat er zo nog anderen voorbij komen met een oplossing
In iedergeval heel goed van jullie dat jullie zelf hebben kunnen formateren en installeren.
Helaas moet ik zo mijn bed in, ik moet er vroeg uit
Ik hoop echt dat het gaat lukken!

Groetjes Edith
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan