problemen met importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik werk met een Sony Vaio en Vista. Bij het aansluiten van fototoestellen (Nikon en Sony) op een USB poort om foto's te importeren vindt hij de toestellen niet. Veranderen van USB poort en van kabel helpt niet. Wat gaat er mis? Als ik de foto's op een memorystick zet en die in de USB poort zet, werkt het wel en kan ik importeren. Waarom niet direct van de fototoestellen? Dank.

Hoi,

Bij sommige toestellen zijn de drivers voor Vista niet beschikbaar.
Mogelijk vind je ze wél op de site van de fabrikant.

Bedankt, Thieu. Maar enige tijd geleden werkte het wel. Ik kon toen foto's importeren in de "Windows Fotogalerie" en in "Picture Project" van Nikon. Nu niet meer. Ik krijg de melding dat er "geen toegang is tot de schijf". Misschien een of andere instelling?

De toestellen waarbij toestel waarmee importeren lukt zijn de Sony Alfa 200 en een Nikon Coolpix L4. Het lukt niet bij een Nikon Coolpix 7900, ook niet na het downloaden van drivers via de Nikon website. Hij vindt blijkbaar het SD schijfje niet Ziet iemand een oplossing?

heb je een uitroep/vraagteken in apparaatbeheer als de apparaten zijn aangeschakeld aan de computer?

Aan Jelpot: ik zal het vandaag (woensdag) nog checken. Bedankt alvast.

Bij "apparaatbeheer" krijg ik voor alle toestellen de melding "dit apparaat werkt correct". Maar ik zie geen vraagteken of uitroepteken. De reflexcamera importeert wel naar de W.Fotogalerij. Voor de twee digitale Nikon-camera's gebruik ik Picture Project van Nikon. Bij de ene camera wordt de geheugenkaart herkend, bij de andere staat: "niet aangesloten".

jah misschien heb je wel een of andere instelling veranderd en dat zou misschien op te lossen zijn door even systeemherstel uit te voeren (als het niet geholpen zou hebben kan je het nog altijd ongedaan maken :thumb:)

Maar misschien kan je toch eerst eens alle software die te maken heeft met je digitale camera's eens verwijderen met revo uninstaller, je start eens opnieuw op & daarna ga je nogmaals op de site van de producent (nikon, sony,..) de laatste software/drivers afhalen en installeren.

Heb je eigenlijk ook wel al eens getest of het geheugenkaartje niet kapot is?

Het geheugenkaartje van één van de toestellen is inderdaad vervangen. Het toestel wilde namelijk niet meer starten en deed pas wél als er een nieuw geheugenkaartje in zat. Ik zie het verband wel niet. Virus?
Ik zal nu proberen om je advies te volgen de software te wissen van de toestellen die niet willen importeren, en te vervangen door er nieuwe te downloaden.

ja probeer dat eens even, maar wat als je dat geheugenkaartje probeert te lezen met een echte kaartlezer, gaat het dan ook niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan