Problemen met inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo allemaal,

Ik heb mijn niet al te nieuwe Fujitsu Siemens Scaleo enkele dagen geleden verplaatst van de ene naar een andere ruimte.Daarvoor moest ik alle kabels loskoppelen en op de nieuwe plaats weer aansluiten. Of er iets is misgegaan weet ik niet, maar vanaf de verplaatsing werkt de Scaleo niet meer. Het volgende is er aan de hand: Ik druk de startknop in en Windows XP home SP3 wordt geladen. Dan komt het Windows scherm, dat blijft enkele minuten bevroren staan. Na enige minuten wordt XP doorgeladen tot het aanmeldscherm.
Ik krijg dan de volgende boodschap: Kan niet aanmelden vanwege een account beperking.
Ik klik op OK en ik krijg dan wel het gebruikersnaam en wachtwoord schermpje, bij gebruikersnaam staat: Administrator en bij Wachtwoord staat niets. Het vreemde is dat ik dat nog nooit hoefde in te vullen! Ik weet trouwens van geen wachtwoord en gebruikersnaam.
Ik klik op OK zonder wat in te vullen, maar dan krijg ik deze boodschap: Het systeem kan u niet aanmelden. Controleer of uw gebruikersnaam en het domeinnaam juist zijn er typ uw wachtwoord vervolgens opnieuw. Nu heb ik al verscheidene malen geprobeert om in veilige modus op te starten door de F8 knop te gebruiken.Ik krijg dan weliswaar het Veilige modus scherm, maar de pijltjes knoppen van de muis werken niet, dus kom ik ook niet verder, en kan veilige modus daarom niet selecteren.
Ook heb ik de batterij er uitgehaald om Windows weer opnieuw te installeren, ook dat werk niet. Een boot vanaf de CD rom drive werkt ook al niet!
Weet iemand misschien of er nog ergens redding voor mijn Scaleo is, of is ie definitief overleden?
Alvast bedankt voor een evt antwoord en sorry voor deze uitgebreide letterstroom.

Kan je de Veilige Modus wel selecteren met de pijltjes van het toetsenbord? Lukt dat niet, gebruik dan een toetsenbord met PS2-aansluiting.
PS2_Ports_ATX.jpg

Een PS2 poort

Kan je de Veilige Modus wel selecteren met de pijltjes van het toetsenbord? Lukt dat niet, gebruik dan een toetsenbord met PS2-aansluiting.
PS2_Ports_ATX.jpg

Een PS2 poort

Nee, dat lukt nou juist niet. Na F8 komt er een scherm waarin er wel gekozen kan worden, maar de pijltjestoetsen werken niet, dus start hij na 20 seconden in gewone modus op tot het inlogscherm verschijnt. Vanaf daar begint het probleem. Ik heb nooit een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld.

Nee, dat lukt nou juist niet. Na F8 komt er een scherm waarin er wel gekozen kan worden, maar de pijltjestoetsen werken niet, dus start hij na 20 seconden in gewone modus op tot het inlogscherm verschijnt. Vanaf daar begint het probleem. Ik heb nooit een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld.

Hallo tomdb,
Achteraf was het koppelstukje usb/ps2 niet werkend. Nadat ik een toetsenbord met een ps2 stekkertje gebruikte, kon ik in Veilige Modus opstarten. Ik kan nu weer inloggen zonder password, dat heb ik verwijderd.
Tevens wil ik je hartelijk dank zeggen voor deze oplossing. Je moet het maar weten,niet waar?

Nogmaals dank
gertini

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan