Problemen met installatie andere software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruudje69

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Berichten
71
Ik wil een programma installeren op mijn computer, maar krijg de volgende melding:

Component overdracht is fout
Component desktop
Bestandengroep Desktop Targetdir
Fout: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden

Ik heb windows ME.

Kan iemand mij uit de brand helpen, wat is hier het probleem en hoe los ik dat op?
 
Is dat dit: Engin is er voor de Fujitsu Siemens Loox en de HP/Compaq iPaq. De prijs is een pittige 649 euro. Een totaalpakket van Engin met een Pocket PC (Loox) kost 948 euro.
 
Klopt ja, dat is het, is een navigatisysteem van de anwb. Je koopt de software en de pocktepc tesamen. Je kunt op de computer kaarten en routes aanmaken en die dan exporteren naar de pocketpc. Die neem je vervolgens in de auto en dan werkt het als navigatieysteem. Dit is iig de bedoeling, maar ik krijg de software dus niet geinstalleerd.
 
Maar je gaat het nu op een PC installeren en dat gaat dus volgens mij niet.
 
Het bestaat uit een gedeelte voor de pocketpc en een gedeelte voor op een gewone pc. Het gedeelte op de pocketpc gebeurt met een cf card, dat is gelukt. Een ander gedeetle moet op de gewone PC, daar zitten ook cd-roms voor bij. Ik krijg vervolgens de meldingen zoals hiebroven zijn aangegeven. Ik heb het idee dat er een fout in windows ME zit bij mij, want het moet gewoon werken.
 
Dat van die PC snap ik nu, had ik niet goed gelezen.
Heb je wel voldoende geheugen?

Bij de installatie van de Europese kaart is er ca. 1,5 GB (1.500 MB) beschikbare ruimte nodig op de harde schijf van uw computer. De Benelux beslaat ca. 150 MB. Voor gebruik op de Pocket PC wordt speciale software meegeleverd waarmee kaartselecties kunnen worden gemaakt en geëxporteerd naar de zakcomputer. Dit kunnen Europese routes zijn, maar ook gebieden (bijvoorbeeld de Randstad of de Belgische Ardennen), landen en/of steden. Op deze manier kan ‘slim’ omgegaan worden met het vaak beperkte geheugen van de Pocket PC.

Om een voorbeeld te noemen: heel Nederland met de omringende grensgebieden past op een 128 MB Compact Flash geheugenkaart. Een route van Amsterdam naar München beslaat circa 30 MB.
 
ja, het geheugen is voldoende bij mij... Maar zo'n melding van : het het opgegeven pad niet vinden, waar kan dat mee te maken hebben? En componentfouten? Dat klinkt mij allemaal wat vaag in de oren. Anders zou die toch wel een melding geven dat er te weinig geheugen is oid?
 
Het opgegeven pad is de harde schijf C:/ en dan de mappen.
 
OK, ik zal eens kijken of ik daar invloe dop kan uitoefenen. Voor zover bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan