Problemen met installatie van SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Ik probeer op om mijn laptop Acer Aspire 1406LC met een legale versie van Windows XP, SP2 te installeren. De computer blijft elke keer hangen bij het onderzoeken van de configuratie en komt dan uiteindelijk met de mededeling:
"De integriteit van het bestand Update.inf kan niet worden gecontroleerd. Ga na of de Cryptografie-service op deze computer actief is."
Ik heb de computer met Norton en AVG gecheckt op de aanwezigheid van virussen als mede met Lava soft Ad-aware en met Spybot Search & Destroy op spyware. Alle programma's vinden geen virussen en spyware (meer). De aanwijzingen voordat SP2 geinstalleerd kan worden, zijn gerespecteerd (herstelpunt maken, antivirus en anti spyware programma's uitschakelen, defragmeteren van de harde schijf, etc.) En toch lukt het maar niet.
Ik ben me er niet van bewust dat een cryptografie-service actief is. Ik zou ook niet weten hoe dat programma dan zou heten en je kunt controleren (als je de filenaam niet weet) hoe en of deze service of programma dan gestopt moet worden.
Wie kan helpen? Formateren is wel het laatste waar ik aan denk.
Bij voorbaat dank.
 
Probeer 'ns:

Start/uitvoeren, intikken: services.msc ENTER

Rechtsklik op Services voor cryptografie en klik op Eigenschappen.
Klik op Automatisch voor Opstarttype en op Starten.
Installeer Windows XP SP2 opnieuw.

Mocht het nog niet werken:

Start/uitvoeren, intikken: cmd ENTER
Typ de volgende opdrachten bij de opdrachtregel en druk na elke regel op ENTER:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Typ exit om de opdrachtprompt te sluiten en installeer Windows XP SP2 opnieuw. :)
 
Acer gebruikt toch herstel cd's waarom probeer je dat niet eens.
 
Hangt af vd mogelijkeheden die je krijgt wanneer je de herstelcd insteekt. Meestal kan je kiezen dat hij enkel op ontbrekende of corrupte bestanden moet zoeken en deze vervangen.
 
dat kan toch niet ik had meer dan 5 jaar terug een compaq presario en problemen klantenservice gebeld zeggen ze dat ik herstel cd moet gebruiken oke doe ik herstel cd in zegt ie of ik zeker weet dat ik wil doorgaan wat is dat nou voor een stomme vraag denk ik Y ingedrukt voor ja, en ja is die aan het formatteren heel leuk hoor:confused:
 
Bij mijn pc is dat niet zo moet je niet onmiddelijk formateren.(heb wel een herstelpartitie maar die werkt hetzelfde) Dit hangt ook af vd leverancier. Ik stelde dit voor dat er niet altijd geformateerd wordt als je een herstelcd-rom gebruikt.
 
Door niet nader te noemen omstandigheden was ik niet in staat de suggesties te proberen en pas nu, na een maand, uit te proberen en een reactie te geven.
Allereerst de suggestie van "SJJ"
Inderdaad levert Acer herstel CD's bij de laptop. Echter de geschreven instructie daarbij vertelt je heel duidelijk dat als de stappen in het blad volgt, de harde schijf geformatteerd wordt. Dus alles kwijt. Ik had daaraan nog niet zo'n behoefte. Dus ook maar niet geprobeerd.

De eerste suggestie van "ikself" kon ik geen "handen of voeten" geven. "Services voor cryptografie" was niet te vinden.
De tweede suggestie daarentegen was de gouden tip. Na precies de opdrachten te hebben uitgevoerd, werd SP2 flitsend uitgevoerd, herstelpunt gemaakt en geinstalleerd. Perfect!
Ik begrijp alleen niet wat er eigenlijk aan de hand is geweest en wat die instructies precies doen. Misschien "ikself" kan je ons dat nog eens uitleggen.
In ieder geval bedankt
 
je kunt beter op spyware's proberen te scannen hierondar een aantal:thumb:
dat is wel de moeite waard:thumb: ook kan het aan de overbodige internet bestanden liggen waarbij de windows update blijft hangen dan kun je ccleaner ook beter gaan uitvoeren:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan