Problemen met installatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ns4life

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
4
Gisteren wou ik even mijn computer formatteren, dat heb ik al meermaals gedaan in het verleden maar dit keer wou het vreemd genoeg niet lukken. Bij het plaatsen van de installatiecd krijg ik windows setup te zien (blauwe scherm), daarna wordt er gevraagd of ik xp wil installeren, voor dat kan moet de c schijf eerst geformatteerd (ntfs snel) worden wat ik ook gedaan heb. Uiteindelijk worden er files gekopieerd en daarna wordt de computer opnieuw gestart. Normaliter zou er nu de windows logo moeten verschijnen waar je verder kan gaan met de setup in een windowsomkadering, in mijn geval springt de computer terug naar de eerste stap en verschijnt het blauwe scherm weer met de windows setup en herhaalt heel het proces zich. Weet iemand hier raad mee ?

Ik bedank jullie alvast voor jullie tijd.
 
Het zou ook kunnen dat u gewoon niet hebt gemeld tijdens het opstarten dat uw pc NIET van op de cd mag starten. Normaal moet je op een toets klikken om hem van op de cd te starten.
 
Heb je een IDE of SATA harddisk?

Een sata harddisk. Zou het daaraan kunnen liggen? Heb iemand anders gesproken daarover en hij zei dat mijn harde schijf kapot zou kunnen zijn. Maar er scheelde niets mee wanneer ik hem wou formatteren.
 
Het zou ook kunnen dat u gewoon niet hebt gemeld tijdens het opstarten dat uw pc NIET van op de cd mag starten. Normaal moet je op een toets klikken om hem van op de cd te starten.

Ja klopt, ik moest op een toets drukken om op te starten vanuit de cd.

Nog een (belangrijke) opmerking misschien: Je kan toch kiezen om de schijf ntfs en ntfs snel te formatteren. Ik heb het eens geprobeerd om ntfs te formatteren, maar dan blijft het hangen op 72%. Dit is tweemaal gebeurd, heb de computer urenlang aan laten staan maar zonder resultaat helaas.
 
XP heeft geen SATA drivers aan boord dus herkent een SATA harddisk ook niet.

je moet:
1) of de SATA drivers op diskette gebruiken tijdens de installatie
2) of een Windows XP cd maken met geintegreerde SATA drivers (slipstream)
 
XP heeft geen SATA drivers aan boord dus herkent een SATA harddisk ook niet.

je moet:
1) of de SATA drivers op diskette gebruiken tijdens de installatie
2) of een Windows XP cd maken met geintegreerde SATA drivers (slipstream)

Ok bedankt mr music, zal eens kijken of ik hiermee verder kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan