Problemen met installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
3
Beste mensen op Helpmij,

Ik heb een probleem met het installeren van Windows XP Professional SP2. Ik stop de cd erin, druk op de toets om door te gaan en wacht af. Op een gegeven moment krijg ik de melding dat ik op Enter moet drukken om te installeren, met nog een paar andere opties. Hier loopt hij echter vast. Hetzelfde kreeg ik bij Windows 2000, dat op soortgelijke manier installeert.

Het kunnen volgens mij twee problemen zijn:

Het toetsenboord houdt op met reageren zodra je op dat punt in de installatie komt (vreemd, maar mogelijk.)

Of hij loopt vast om een duistere reden.

Ik verdenk probleem 1 omdat ik als ik voor de setup scroll/num/caps lock aan of uit zet, het toetsenbord hierop reageert met de juiste lichten. Zodra ik op het desbetreffende punt in de Installatie ben aanbeland, doet deze het echter niet meer.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

Alvast bedankt,

MvC
 
Is de schijf helemaal leeg.....zo nee laat deze dan eerst formatteren voordat je de cd verder laat gaan met installeren.
 
Hoe kan ik hem formatteren zonder windows dan?
 
door op te starten met je winxp pro cd.
daar krijg je de optie op je schijf te formateren.
kijk goed wat je doet als je een 2de schijf heb en je ram maar wat op je keybord.
kan je de data kwijt raken :D
 
dat zijn de andere opties die je ziet voordat de installatie begint en nadat je op een toets hebt gedrukt.
Blauw scherm.....goed lezen wat daar staat.
Niet snel formatteren kiezen.
 
Het probleem is juist dat hij bij de eerste keer op de toets drukken al vast loopt.
 
wat staat er nu op de harddisk dan ??
 
Er zijn tools van de fabrikanten van harde schijven die ze kunnen controleren, tegenwoordig ook als een image of iso te downloaden, cd branden en daarmee je schijf even nalopen, kijk even op de site van de desbetreffende maker ervan.
 
dan zou het best een hardisk probleem kunnen zijn of het geheugen.
je kan bijde testen.

voor de harddisk moet je een tool bij de fabriekant op haalen en die draaien.
voor geheugen test kan je het beste memtest downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan