Problemen met installeren van ServicePack 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobussenv

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Berichten
5
Hallo.
Via de automatische Windows update heb ik SP 3 gedownload. Toen daarna de installatie daarvan begon kwam plotseling de vermelding dat er een probleems gevonden was en Windows werd afgesloten om schade te voorkomen.Er werd een fysieke geheugendump gestart en de computer werd uitgeschakeld. Na opnieuw opstarten kwam er te staan dat de Set up was onderbroken en de vorige configuratie werd hersteld. Ik heb het toen in de veilige modus geprobeerd, maar ook daar gebeurde hetzelfde.
Ik weet echt niets van dit soort dingen, en weet niet hoe ik dit op moet lossen. De computer blijft steeds maar vragen om de update te installeren, maar telkens gaat het dan weer fout. Ik dacht dat er misschien iets mis zou zijn gegaaan bij het downloaden van de updatebestanden en heb gekeken of ik die kon verwijderen om ze opnieuw te downloaden, maar ik kan ze nergens vinden.
Is er iemand die mij raad kan geven?
Bij voorbaar hartelijk dank.
Met vr. groet,
Ton
 
Dank je wel

Dank je wel voor je antwoord.
Ik ga volgende week, als ik meer tijd heb, proberen of het werkt.
Je hoort dan van me.
Groetjes,
Ton
 
Helaas

Heb via jouw link het volledige pakket gedownload, maar bij installatie daarvan gebeurde precies hetzelfde.
Windows werd weer afgesloten om schade te voorkomen.En ook werd weer een fysieke geheugendump gestart en de computer werd uitgeschakeld. Na opnieuw opstarten kwam er te staan dat de Set up was onderbroken en de vorige configuratie werd hersteld.
Ik kreeg ook weer een foutenrapport dat ik verstuurd heb.
Ik weet niet of je iets hebt aan dat foutenrapport. Zo ja, laat me het dan maar weten, dan stuur ik dat ook.
Intussen blijft dat gele update-schildje onderin verschijnen en vragen om de update te installeren.
Ik heb echt geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik neem aan dat die update echt nodig is en zou hem dus graag installeren, maar ik weet niet hoe. Wat is er mis en hoe los ik dit op?
Met vr. groet,
Ton
 
Zoals hierboven gemeld is het probleem niet verholpen.
Graag zou ik verdere hulp ontvangen

Met vr. groet,
Ton
 
mijn oplossing

hoi,

voor mij was de volgende procedure de oplossing:

met windows update alle updates draaien totdat de update sp3 aangeboden wordt.
draai een paar registercleaners, bijv. ccleaner, tuneup utillities 2008, registry mechanic, enz.

dan download je bij microsoft het bestand subinacl.msi en installeer dit. je vindt het hier:
http://www.microsoft.com/downloads/...ed6985e3927b&displaylang=en#AffinityDownloads

daarna voer je OP EIGEN RISICO het volgende bestand uit:
plak in kladblok de volgende tekst

cd /d "%ProgramFiles%\Windows Resource Kits\Tools"
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %windir%\*.* /grant=administrators=f /grant=system=f
secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose

sla dit bestand op als reset.cmd
klik dit met rechts aan en uitvoeren als administrator. (staat die mogelijkheid er niet bij, dan gewoon openen.)
deze opdracht kan een minuut of 5 duren.
daarna moet je sp3 kunnen draaien. ik ga er vanuit dat je XP legaal is...

suc6!!
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost

Hartelijk dank voor je advies.
Omdat ik het al bij al toch maar een "enge bedoening" vond, heb ik eerst maar eens gewoon alleen een registrycleaner erop los gelaten. Eerst een van Eusing.com, maar die vond 636 fouten en herstelde er maar eentje. Om de rest te herstellen moest ik hem kopen, waar ik geen zin in had. Daarna heb ik verder gekeken en CCcleaner gedownload en gedraaid. Die vond 6 fouten en heeft die hersteld.
Toen heb ik die update van SP3 weer laten installeren en nu werkte het wel. Dus het probleem is nu opgelost. (Diepe zucht van opluchting..!! ) :)

Nogmaals dank voor de genomen moeite.
Met vr. groet,
Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan