problemen met installeren win98

• Onderwerp starter Onderwerp starter krstn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

krstn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Hallo,

Ik heb gisteren voor de eerste keer een computer in elkaar gezet, dit ging allemaal goed, alleen het installeren ging minder.
Nadat ik met de opstart diskette partities had gemaakt via FDISK.EXE gaf de computer de melding "missing operating system"
Ik dacht toen, ik begin opnieuw en formateer gewoon alles wat ik had gedaan.
Alleen herkent de computer nu geen CD-rom drive meer.
Kan iemand mij helpen hoe ik verder kan gaan of hoe ik overnieuw kan beginnen?

Alvast bedankt

MZZL

KRSTN

volgens mij ben je er bijna..........

de eerste keer was je vergeten om te formateren (na gebruik van fdisk MOET er geformateerd worden om de schijf "aan de praat te krijgen") en de tweede keer ben je vermoedelijk vergeten met een bootdisk van '98 op te starten. '98 herbergt standaard CDrom drivers, de bootdisk van '95 niet !

en natuurlijk welkom op de Helpmij !

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een boot98 disk gemaakt, maar daar kom ik volgens mij niet verder mee.
A: is de diskette
C: is geformateerd
D: daar kan ik niet bij
E: Daar staan bestanden van ATTRIB.EXE tot SYS.COM op.

Weten jullie misschien hoe ik verder moet?

Alvast bedankt

mzzl

KRSTN

Als de C schijf geformateerd is dan start je op met de windows 98 bootdisk.
tijdens opstarten wordt er waarschijnlijk gevaagt met of zonder cd-rom ondersteuning.
kies dan voor met.

grote kans dat windows een tijdelijke ram drive aanmaakt zodat als normaal D je cd-rom speler is dat nu E wordt.
stop de cd van 98 in de cd-rom speler en typ op de dosprompt dan E:\setup normaal zou nu de installatie van windows moeten starten.

justmehaxe,

da's een uitspraak waar krstn eeeeeeeeeeerrrrrrg blij mee zal zijn...............................!

(Maar of tie meerwaarde heeft................... ????)

Het is gelukt!!!!

Bedankt voor de tips, ik had trouwens veel aan go.to/wintips.

mzzl
'krstn

Hallo nog een keer,

In tegen stelling wat ik net zei.
Ik start de windows verkenner op en tot mijn verbazing zie ik dat er geen CD-rom drive te vinden.
Ik kan overigens wel gewoon cd's installeren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

mzzl

krstn

Als ik de compu opstart zonder CD in de drive dan kan ik in de verkenner de cd-rom niet vinden, start ik daarentegen op met een cd in de drive dan wel.

Das toch niet normaal?

mzzl

krstn

boot nog eens een keer met de diskette van '98, de stuurprogramma's van de cd-drive worden dan op C geplaatst. (waar ze nu eigenlijk ook al horen te staan.......................???)

Diskette eruit, opnieuw booten en dan eens in de verkenner kijken.

Maar............. voordat je bovenstaande doet,

wat zegt "deze computer" "apparaatbeheer" ervan ? (van de aanwezigheid van een CD station.......?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan