problemen met installeren windows XP MCE na mislukt poging om partities te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
He Marli5 hoe heb je het precies opgelost vorig jaar want bij mij herkend ie de cd en dvd spelers ook niet en wel de harde schijf.
Thnx alvast

Hoi !

Ik zou even en nieuw topic openen.

Deze is een jaar oud......

Greetz,

Harry.

herkent de cd en dvd spelers niet en wel de harde schijf

Hi metalica1,

Dat is wel een tijdje geleden dat ik daar aan heb zitten werken.Kijken of we er nog uit komen.

Met niet herkennen bedoel je dat cd en dvd niet in apparatenbeheer staan?

Heb je iets veranderd (harde schijf aangesloten of iets dergelijks) waarna de cd/dvd niet meer werd herkend?

Ja, we hebben de hele harde schijf leeggehad en windows eropnieuw opgezet via een andere pc, want via dit moederbord kregen we windows er niet eens op.

De harde schijf zit verbonden aan de pri ide poort op het moederbord en de cd en dvd spelers zitten op de sec. raid poort en nu vind ie alleen de harde schijf en kent ie nergens (niet in de bios en niet in apparaatbeheer en niet bij de ide scan aan het begin.) de cd en dvd spelers.
Het zal iets moeten zijn in de bios denk ik met de raid poorten.
Please we komen er niet meer uit nu.
Heb nu de dvd brander verbonden met de harde schijf en die doet het dan nu wel maar het past eigenlijk niet goed nu.
Thnx alvast voor alle hulp.

Heb je de jumpers van de cd/dvd goed staan? Een als master en een als slave?
Heeft een en ander voordien op deze manier wel gewerkt of zijn de cd en dvd nieuw toegevoegd?
Ik kan mij ook herinneren dat ik ooit in het bios slechts één van de twee IDE's had geactiveerd en dat daarom de tweede IDE niet werd herkend. Dat is mogelijk ook nog een optie.
Als dit het probleem niet oplost kun ook nog proberen om de platte verbindingskabel tussen moederboard en cd/dvd of harde schijf te wisselen. Mogelijk is er een kapot.

Heb de dvd op master staan en de cd op slave.
Kabels al gewisseld en andere kabels erop gehad.
Voordien werkte het wel zo alleen nadat windows eropnieuw is opgezet (zonder F6 en dus zonder raid drivers) doen z ehet niet.
Ik denk zelf dat het inderdaad een instelling in de bios is maar weet niet waar of welke maar denk dus ook dat die sec raid nu niet wordt herkend als IDE.
moederbord is nog steeds de P5gd1 pro van Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan