Problemen met instellen linksys router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
hallo,

Ik ben vanochtend begonnen met het instellen van mijn nieuwe router, maar nu werkt het internet niet. Ik heb internet van casema en weet nie wat de juiste instellingen zijn. Wie kan mij helpen? IN de bijlaga zit een afbeelding van de pagina waar je kan instellen. Volgens de klantenservice van casema moest hij staan op DHCP.

Bijlagen

• routerprobleem.JPG
    routerprobleem.JPG
    99,9 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Heb jij van casema een nummer gekregen......begint met een C.......dan moet je dat ook nog invullen.

Volgens mij moet je ook ff het mac-adres clonen van de netwerkkaart die je altijd voor deze verbinding gebruikt hebt.

k heb geen code met een C...

Mac-adres is het ook niet, na klonen werkt het nog niet. :(

Moet ik anders iets bij hostnaam invullen of iets dergelijks?
Of andere IP's van Casema of iets dergelijks?

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat een belletje naar de helpdesk van Linksys een zeer bevredigend resultaat opleverd.
Maar ja, dan moet je wel tot morgen kunnen wachten.

k, maar tot die tijd wil ik nog wel wat proberen!

Ik neem aan dat het met een makkelijke instelling verholpen kan worden, en kan een een telefoniste dat, denk ik dat er veel mensen op helpmij.nl zijn die het ook wel weten!

heb jij die dns server adressen er zelf ingezet.

ja, stond op het boekje "startershandleiding" wat we nog hadden liggen van de installatie van het modem

Maar tog werkt het internet niet! en ik heb verder niet meer info

Laatst bewerkt:
Haal die dns server adressen eens weg.
Zet alles op automatisch ontvangen.

Hallo

Welke type modem gebruik je, en heb je het clonen van het mac adres gedaan op de pc die oorspronkelijk was verbonden met het modem?

Groetjes Erik Rothuis

Haal die dns server adressen eens weg.
Zet alles op automatisch ontvangen.

Helaas werkt dat ook niet, nog geen internet :(

----------------

Wij hadden al een router maar deze hebben we nu vervangen voor een draadloze router. Alleen blijven we hangen op de instellingen. We krijgen maar geen verbinding met het internet.

Het gaat om de volgende router: Linksys WRT54G
Wireless-G Broadband Router

Zie in het 1e bericht de instelling zoals nu.
We hebben internet van Casema.

(ps. er moet ook een uitgebreide nederlandse handleiding te downloaden zijn op hun site, maar helaas weigert dit bij ons)

Laatst bewerkt:
Oke, over het modem (k las verkeerd, d8 router :o)

Het modem is standaard model van casema. Van het merk motorola.
Helaas weet ik er niet meer van af :(

Zie afbeelding:

sb5100_large.jpg

Alvast bedankt voor de hulp iedereen

vanaf de motorola ga je met een utp kabeltje naar de linksys (wan)
en vanaf daar doe je wat.......??
Wel eerst installeren met een vaste verbinding.

het instellen doen ik ook alleen via de kabel ja, verder gebruik ik draadloos alleen voor de PSP dus dat is verder niet egt instelbaar met dat ding.

Na het bellen van casema is het probleem opgelost, de router moest gereset worden omdat hij standaard verkeerd was ingesteld. Nu doet hij het perfect met de verbinding delen. Alleen werkt bestanden delen nog niet (instelling is moeilijk), dit heeft niets met de router te maken dus dit topic is OPGELOST!
bedankt allemaal voor de hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan