Problemen met instellen van PC naar Breedbeeld TV.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelissen

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Berichten
15
Geachte leden:

wie kan mij helpen,met instellen breedbeeld op tv,moet ik klone of dual gebruiken wat is het beste???
Daarna heb ik alle media players gehad,maar de enigste die aardig voldoet is media player classic,wie kan mijn telefonisch bijstaan,ik kom er niet uit hoor.ben al twee dagen bezig,ik krijg een dvd speelfilm wel op de tv,maar instellen gaat wel maar niet naar mijn tevredenheid.ik heb ook de zoom van de tv gebruikt??enz.

In de taalbalk onder in het beeldscherm van de pc krijg je alleen bij media player classic NVIEUW OPTIONS,bij de andere media spelers helemaal niet om te aktiveren dat je het op de tv de film ziet,

A,U.B Help me.(Eventueel op afstand via teamvieuwer en msn telefoon??)

Videokaart = Nvidia Geforce 8800GT,ik begrijp ook niks van die Engelse beschrijving hoor.

is er ook ergens uitleg over deze videokaart,eventueel in het Nederlands??
 
Zelf heb ik een Ati kaart daar werkt het dus iets anders. Maar ik breidt mijn monitor altijd uit, zodat je dus letterlijk 2 schermen hebt. Als je kloon doet geven beide schermen hetzelfde weer.
Dan kan ik op mijn laptopje gewoon het venster naar rechts verslepen. Zodat deze van mijn laptop scherm af gaat en deze op mijn tv verschijnt. Volgende week krijg ik mijn nieuwe laptop binnen met een nvidia kaart erin, dus dan zal ik je waarschijnlijk iets duidelijker kunnen vertellen hoe het precies gaat.
 
Instellen pc naar tv met Nvidiakaart geforce 8800gt.

Bedankt voor u bericht,ik wacht af.
Mvg,cornelissen.
 
Instellen pc naar tv met nvidia geforce 8800gt

Zelf heb ik een Ati kaart daar werkt het dus iets anders. Maar ik breidt mijn monitor altijd uit, zodat je dus letterlijk 2 schermen hebt. Als je kloon doet geven beide schermen hetzelfde weer.
Dan kan ik op mijn laptopje gewoon het venster naar rechts verslepen. Zodat deze van mijn laptop scherm af gaat en deze op mijn tv verschijnt. Volgende week krijg ik mijn nieuwe laptop binnen met een nvidia kaart erin, dus dan zal ik je waarschijnlijk iets duidelijker kunnen vertellen hoe het precies gaat.

Bedankt voor u snelle bericht,ik wacht af.
Mvg.cornelissen
 
Maandag krijg ik hem binnen als het goed is, als de boel geïnstalleerd is zal ik eens kijken naar de verbinding met de TV.
 
Nvidia geforce 8800gt problemen met pc naar tv.

Maandag krijg ik hem binnen als het goed is, als de boel geïnstalleerd is zal ik eens kijken naar de verbinding met de TV.

Maniac weet je al wat ik moet doen met die videokaart instellingen??
Mvg.thecorman.
 
Nou de notebook heb ik vandaag binnen gekregen, alleen missen er 3 schroefjes om de koeling vast te zetten op de videokaart. Dus helaas kan ik nog niet de boel installeren. Morgen ga ik ze even bellen, en dan hoop ik dat ik aan het eind van de week je kan helpen.
 
maniac2003

Bedankt voor de snelle reactie.tot eind van de week.mvg.cornelissen.
 
Was ik weer, nog steeds aan het prutten met mijn nieuwe laptop maar ik heb wel even kunnen testen.
Onder Vista wordt de aansluiting met mijn TV (Samsung LCD) direct gedetecteerd en krijg ik de mogelijkheden te zien. Verder kan ik via het control panel van Nvidia ook (grotendeels dezelfde) instellingen kiezen.
Wat XP betreft kan ik alleen uitgaan van mijn huidige notebook, daar gebruik ik de software voor mijn Ati videokaart om het extra beeldscherm 'aan te sluiten'.

Tot nu toe gebruik ik een VGA kabel om de notebook en de tv te koppelen.
Als je in ieder geval zou kunnen aangeven welke Windows je gebruikt wordt het al iets makkelijker om te helpen. En anders wil ik komende week best eens met teamviewer of crossloop je proberen te helpen.

:thumb:
 
Videokaart nvidia instellen pc naar tv.

Ik heb Windows XP Home.


Bij de videokaart gebruik jij dan Dual of Kloon????

Ik heb thuis een gewone breedbeeld televisie van Jvc.

Wilt u nog meer weten??

Mvg.cornelissen.

Ik hoor het wel van u.

Vraag:Welke mediaplayer gebruikt u????Ik vind het beste Media player classic.
 
Laatst bewerkt:
Meestal gebruik ik dual, maar kloon zou voor thuis ook prima werken. Dual is handig voor presentaties zodat andere niet het bureaublad zelf kunnen zien. De mediaspeler staat op zich verder buiten het instellen van het beeld, maar over het algemeen gebruik ik Windows Media Speler of Media player classic.
De verbinding zou gewoon te maken moeten zijn via het nvidia control panel, oudere drivers hebben dit niet daar zou de tv het signaal van de pc automatisch moeten detecteren.
 
Problemen met Nvidia 8800gt instellingen,van pc naar tv.

Meestal gebruik ik dual, maar kloon zou voor thuis ook prima werken. Dual is handig voor presentaties zodat andere niet het bureaublad zelf kunnen zien. De mediaspeler staat op zich verder buiten het instellen van het beeld, maar over het algemeen gebruik ik Windows Media Speler of Media player classic.
De verbinding zou gewoon te maken moeten zijn via het nvidia control panel, oudere drivers hebben dit niet daar zou de tv het signaal van de pc automatisch moeten detecteren.


Maniac 2003.Goedemiddag:

Nou het gaat al beter hoor maar veel handelingen,met mediaplayer classic.
Hij staat nu op Dual,dan kan je je pixels hoger zetten.
Dan,File,Opent de film,Vieuw,Pan Scan,dan Zoom to,widescreen of Ultra widescreen.
Vieuw ,dan Caption&Menu uitschakelen,dan Nvieuw Options kiezen TV2.
daarna maximaliseren.
Dan op de breedbeeld tv 16:9S kiezen zodat je de ondertiteling kan verstellen,het is een hoop handelingen,maar het gaat,is er geen makkelijkere manier??
Ik heb ook even naar TV-Tool gekeken,maar daar kom ik niet uit hoor,en het werkt maar 15minuten,want je moet ervoor betalen,en ik begrijp daar helemaal geen snars van.
Heb jij nog een antwoord voor me??
Het gaat dus alleen maar met media player classic,want bij andere spelers krijg je niet die extra optie om onderin beeld NVieuw options aan te klikken.
Hopende heb je nog een antwoord voor me??
Mvg.cornelissen.
 
Zover ik weet gaat nView totaal buiten de mediaspeler om. Zelf laat ik eerst mijn andere scherm detecteren, stel de resolutie goed in en gebruik de expand (dual) stand.
Dan start ik mijn mediaspeler en sleep hem naar mijn tv kant, en daarna start ik gewoon mijn filmpje.
Dat zijn maar een paar handelingen t.o.v. de 'waslijst' aan handelingen die jij beschrijft. Tv Tool vind ik overbodig omdat wanneer je de resolutie goed zet niets meer hoeft aan te passen om de ondertiteling normaal te kunnen lezen.
Wanneer je trouwens Pan&Scan gebruikt dan zoom je in op het beeld, dus logisch dat de ondertiteling er dan afvalt.
 
Instellingen pc/tv,via videokaart nvidia geforce 8800gt.

Laten we van de week via teamvieuwer het uitproberen,oke,je heb mijn mailadres??
Ik kan elke dag,ik ben gepensioneerd,dus ik kan op de dag en sávonds,laat het even weten.
mvg.cornelissen.
 
Deze week vakantie dus ook voor dit studentje geen probleem, teamviewer heb ik net gedownload. Je mail had ik nog niet, maar anders stuur ik je wel een mail via het forum. Dan krijg je vanzelf mijn adres, dat zou zichtbaar moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan