Problemen met internet + het installeren van programma's door virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

sinkrad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
Ik heb sinds kort een virus,
Ik heb al geprobeerd om mijn computer met verschillende virusscanners te scannen,
maar het virus blijft aanwezig.

Eerst kon ik niet meer downloaden als ik iets wou downloaden kreeg ik:
"pagina niet gevonden".

Daarna kreeg ik een scherm met "uw computer is ernstig geïnfecteerd, scan uw computer met antivirus 2010"..., Ik heb hiervoor niets geïnstalleerd dus ik neem aan dat dit eerder door het virus wordt veroorzaakt dan dat het een echte oplossing is.

Nu krijg ik bijna de hele tijd pagina niet gevonden als ik op internet ga, antivirus kan niet updaten en als ik een programma wil installeren mislukt dit of wordt het .exe bestand na een restart van de computer verandert waardoor het niet meer werkt.

Ik heb al geprobeerd te scannen met malwarebytes(dit kreeg ik nog wel geïnstalleerd)
Ik wou ook proberen te scannen met avira, norton, bitdefender maar die kreeg ik allemaal niet geïnstalleerd. (ook niet in veilige modus)

Wat moet ik nu proberen ?

download de instaler-exe-file van avgfree zet em op usb en installeer hem op de andere pc

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, de naamgeving is wel erg relevant hier:
Er bestaan meerdere 'nep' anti-virusprogramma's met Antivirus [2010] erin:
Antivirus 2010 Security Centre
Antivirus Studio 2010
Antivirus
Antivirus Suite
Antivirus Agent
Security Antivirus
Antivirus Soft
Antivirus Live 2010

Kijk even bovenstaande links door. Hopelijk komt jouw type 'nep' antivirus software erin voor. Is dat niet het geval, dan weet ik het even niet, maar het zou kunnen helpen als je in je volgende posting een foto/schermafdruk toont van hoe het virus zich laat zien richting gebruiker, vooral op het moment dat het erom gaat dat je geld zou moeten betalen voor zijn werking danwel dat 'ie (valse) infecties aangeeft die ermee te repareren zouden zijn.

Tijs.

@dnties:

Ik heb naar de verschillende sites gekeken en mijn probleem lijkt het meeste op de eerste site: Antivirus 2010 Security Centre
Ik had echter ondertussen al het programma verwijderd met de uninstaller,
(misschien niet het slimste wat ik had kunnen doen blijkt nu).
Als ik echter de stappen volg die beschreven staan, vindt hij geen schadelijk processen met rkill.

@m@rio:

Ik had beide scans al geprobeerd, voordat ik een topic opende.
In beide gevallen niets gevonden.
Ps: Ik kon beide programma's wel niet updaten.

----

Ik heb ondertussen ook eens geprobeerd te scannen met "Trojan remover",
maar als hij bij drivers/services zit stopt het programma gewoon.
Ik heb daarna ook nog eens geprobeerd het register te scannen met superantispyware,
maar ook dit programma stopt plots. (Zonder het bericht te geven dat hij niets heeft gevonden, zoals hij bij andere scans doet)

Malwarebytes en Superantispyware draaien met Windows opgestart in "Veilige modus met netwerkmogelijkheden"
Met een beetje mazzel kunnen die dan wél updaten én hun werk zo volledig mogelijk doen.

Tijs.

Ik heb het al geprobeerd in veilige modus met netwerkmogelijkheden, maar het doet niets.
Ondertussen heb ik ook terug meldingen gekregen van het antivirus 2010 programma en deze keer heb ik wel print-screens gemaakt:

Hij opent een website:
"http://24.226.171.105:11066/index.html?u=395&t=1"
Waarop hij zegt een scan te doen, de rest is denk ik wel duidelijk aan de hand van de pics.
(Edit: vp1 gebeurt eerst en vp5 is de laatste);
vp3.GIF
vp2.GIF
vp5.jpg
vp1.GIF
vp4.GIF

Edit: Kan je de updates van superantispyware of malewarebytes zelf downloaden en dan installeren ?
Ik heb al gezocht, maar nog niets gevonden.

Laatst bewerkt:
SuperAntiSpyware is te draaien én updaten vanaf een Hiren's Boot CD (zie posting #3 hoe er een te maken en hoe 'offline', dus via die Live CD aanpassingen en scans te kunnen doen). Het gaat in die link alleen om de Hiren's instructie, de eerste paragraaf/link in die posting gaat over de malware die de topic-starter in díe posting op zijn pc had en is dus niet op jou van toepassing.
MBAM is echter niet te draaien vanuit Hiren's. Alternatieven zijn genoemd in de posting (o.a. SuperAntiSpyware).

Let erop dat je (liefst) bedraad aangesloten moet zijn voor de meeste kans dat netwerkondersteuning op Hiren's werkt.

En inderdaad lijkt jouw AntiVirus 2010 verdacht veel op Antivirus 2010 Security Centre uit mijn eerste posting. Wellicht is het al genoeg om de aangegeven scan-programma's binnen Hiren's te gebruiken om van je probleem verlost te zijn.
Is dat niet het geval, dan kun je in de registry en op de harde schijf kijken of de genoemde register-ingangen en bestanden op jouw pc aanwezig zijn die in de Bleepingcomputer instructie genoemd zijn, zodat je ze kunt verwijderen/onschadelijk maken.

Zover ik weet is het niet mogelijk om de updates van MBAM en SUS handmatig te downloaden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan