Problemen met internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtasma

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2004
Berichten
25
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik moet aardig wat handelingen verrichten voordat ik dagelijks online kan.

Ik heb een verbinding met het internet via de kabel van chello. Dagelijks moet ik namelijk mijn systeem herstellen naar een dag ergens in mei, aangezien ik geen verbinding mere kan krijgen met internet.

Het IP adres begint namelijk met de code 269 terwijl er een ander IP adres hoort te staan volgens chello. Na mijn systeemherstel en het uitzetten van de verbinding en het wederom inschakelen van de verbinding heb ik weer het juiste IP adres en kan ik het internet pas weer op. Das best lastig...

Wat kan ik doen? Elke keer als ik mijn computer heb uitgezet moet ik weer dezelfde handelingen verrichten.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groeten,
Martijn Tasma
 
Mocht die niet helpen, kun je een HijackThis logje plaatsen op het forum.

Laat allereerst je PC op Spyware/Adware/Malware en dergelijke troep scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Dan wordt je log geplaatst en zullen de experts er zo gauw mogelijk naar kijken.

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!
 
Doe het volgende;
Op het moment dat je verbinding normaal werkt ff het ip nummer noteren.
Sluit daarna de pc af(helemaal) dus niet standby.
Trek de netwerkkabel eruit.
Haal de stekker van de modem uit het stopcontact.
Haal ook de coaxkabel incl. het filter uit de muur.
Sluit alles na een halfuurtje weer aan.
Start de pc opnieuw op.
Hierdoor krijgt de modem van chello een nieuw ipadres aangewezen.
Staat bij je eigenschappen van de verbinding het ipadres automatisch toegewezen?
Werkt dit niet, dan is er waarschijnlijk iets mis met je netwerkkaart.
 
Van harte bedankt voor de hulp. Het lijkt te werken, dus daar ben ikenorm blij mee!

Met vriendelijke groet,
Martijn Tasma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan