problemen met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben bij iemand geweest die problemen heeft met het internet. Hij kan niet meer op het internet komen.
Ik heb geprobeerd om hem opnieuw te installeren met bijgeleverde cdrom, maar dan geeft ie aan, dat ik de gebruikersnaam en wachtwoord op modem tijdelijk moet uitzetten, maar hoe en waar zet ik die tijdelijk uit?? want bij degene waar ik ben, zou niet weten dat er een gebruikersnaam en wachtwoord opstaat.

Maar als ik dan verder ga met installatie geeft ie aan dat hij de modem niet kan configureren.

Deze mensen hebben een speedtouch 510 modem
ADSL van hetnet

Hij gaf ook nog een foutmelding: 3761

(hij heeft wel gewoon verbinding want alledrie de lampjes branden)

PS. ik heb ook al 2keer naar kpn gebeld, maar ze geven allebei weer een ander verhaal bij het resetten van het modem. dus dit heb ik ook al gedaan, maar geen resultaat.

Ook heb ik via kpn dienst doorgekregen om naar 10.0.0.138 te gaan, maar dan geeft explorer aan dat hij de zoekpagina niet kan openen.

Hopen dat jullie mij/deze man kunnen helpen

ik neem aan http://10.0.0.138

Modem de-instaleren in windows.
Zowel software als hardware bij apparatenbeheer.
Modem lospluggen EN uitzetten !

Pc geheel afsluiten.
"koud" herstarten en modem NIET aansluiten.
Speedtouch software installeren, en zodra erom wordt gevraagd pas de modem aansluiten.

Als de setup is voltooid, de pc geheel afsluiten. en weer "koud" starten.
Als de modem is ontkoppeld, dus tijdens de installatie van de software, de modem ook uitzetten, zodat deze na aanzetten ook een verse verbinding maakt.

Eventueel in I.E. en O.E. instellen dat je helemaal geen verbinding meer hebt.
Dus "inbelverbinding" verwijderen.

de verbinding is bij een LANverbinding (geen netwerk) maar kan ik die verbinding ook zo verwijderen?? hoe verwijder je die inbelverbinding?

Met welk besturingssysteem werk je ? Indien met XP geeft dan eens in dos (start/uitvoeren/cmd) het volgende commando in:

ipconfig /all

Post de resultaten svp even op het forum

@Paul-RT:wat bedoel je met modem de-installeren in windows ? Waar komen je verdere tips vandaan ?
Ik begrijp daar echt helemaal niks van.

dat heb ik allemaal gedaan, met ipconfig en pingen.

Maar alles is opgelost, , ik heb virusscanner en firewall uitgeschakeld, en toen deed ie het weer.

Daarna firewall ingeschakeld, en andere virusscanner geinstalleerd, omdat die oude van norton antivirus verlopen was.

Allemaal bedankt voor de tips :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan