monkey1601
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 feb 2011
Ik probeer in Excel een invulformulier(=userform) te maken om een database te vullen (nw manier) ipv rijen kopiëren en in daarna gegevens te vullen(=oude manier).
Via Youtube uitleg heb ik een opzetje gemaakt maar het lukt toch niet.
De voorbeeld database bestaat uit kolom A->M. in 7 kolommen moeten data worden ingevuld. onder de overige kolommen zitten formules/verwijzingen/zoekopdrachten.
2 regels zijn handmatig ingevuld en 1 regel is via het proef invulformulier ingevuld.
hieronder korte uitleg wat niet goed is gegaan en waar ik vast loop
Kan iemand mij hiermee verder helpen :d
Via Youtube uitleg heb ik een opzetje gemaakt maar het lukt toch niet.
De voorbeeld database bestaat uit kolom A->M. in 7 kolommen moeten data worden ingevuld. onder de overige kolommen zitten formules/verwijzingen/zoekopdrachten.
2 regels zijn handmatig ingevuld en 1 regel is via het proef invulformulier ingevuld.
hieronder korte uitleg wat niet goed is gegaan en waar ik vast loop
- formules onder B4->D4 zijn wel mee gekopieerd naar B5->D5 maar fout. zie formule onder B4 en B5
- De functie verticaal zoeken werkt niet onder kolom J omdat ook hier formule niet goed naar beneden wordt gekopieerd.
- Als ik nu onder L een waarde invul kan dit een afgerond getal zijn maar ook kan ik hier een waarde invullen met 2 decimalen. Standaard zou dit een getal moeten zijn op 4 decimalen.
- Hoe krijg ik onder de kolom(M) waar ik % waarde moet invullen ook de waarde met het % teken. nu verschijnt alleen het getal
Kan iemand mij hiermee verder helpen :d