• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met invulformulier excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

monkey1601

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Ik probeer in Excel een invulformulier(=userform) te maken om een database te vullen (nw manier) ipv rijen kopiëren en in daarna gegevens te vullen(=oude manier).
Via Youtube uitleg heb ik een opzetje gemaakt maar het lukt toch niet.

De voorbeeld database bestaat uit kolom A->M. in 7 kolommen moeten data worden ingevuld. onder de overige kolommen zitten formules/verwijzingen/zoekopdrachten.
2 regels zijn handmatig ingevuld en 1 regel is via het proef invulformulier ingevuld.

hieronder korte uitleg wat niet goed is gegaan en waar ik vast loop
  • formules onder B4->D4 zijn wel mee gekopieerd naar B5->D5 maar fout. zie formule onder B4 en B5
  • De functie verticaal zoeken werkt niet onder kolom J omdat ook hier formule niet goed naar beneden wordt gekopieerd.
  • Als ik nu onder L een waarde invul kan dit een afgerond getal zijn maar ook kan ik hier een waarde invullen met 2 decimalen. Standaard zou dit een getal moeten zijn op 4 decimalen.
  • Hoe krijg ik onder de kolom(M) waar ik % waarde moet invullen ook de waarde met het % teken. nu verschijnt alleen het getal

Kan iemand mij hiermee verder helpen :d

Bijlagen

Maak er een listobject (tabel) van, die nemen de formules over van de bovenliggende rij naar een nieuwe regel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan