problemen met LAN verbinding !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marten77

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2005
Hallo forumgebruikers,

Mijn internet verbinding valt soms weg, op een rare manier !

Op een bepaald moment kan ik niet meer internetten, maar wel nog MSNen.(mits ik online was)
Op het moment dat ik me uit log op MSN en gelijk weer wil inloggen, gaat dat dus niet.
Of als ik iets aan het downloaden ben, dan blijft die dat gewoon doen tot dat het klaar is.
Het lijkt erop dat bepaalde poorten open blijven en andere die ik niet meer gebruikworden gesloten voor gebruik.

Het enige wat ik kan doen, is mijn LAN-connectie los maken en een paar minuten wachten.
Zodra ik weer verbonden ben met het netwerk, kan ik alles weer gebruiken !
(de ene keer sneller dan de andere keer)

Het internet is gedeeld met een andere gebruiker.
We maken gebruik van een BELKIN 5-poorts netwerkswitch en uiteraard de modum voor het internet.
Op de modum zit de 5-poorts switch aangesloten, om het internet te verdelen.
Op de 5-poorts switch zit een server, wirelessrouter en mijn PC op aangesloten!

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ?

Ik hoop dat jullie het begrijpen hoe het in elkaar steekt, anders hoor ik het wel !

Ik gebruik windows XP pro;
Internet is een ISDN aansluiting;
Firewall is Norton internet security;
Type modem, weet ik niet direkt. (moet ik ff vragen)

Marten77

Laatst bewerkt:
Lijkt me dat je de volgorde van je hardware fout hebt.

Je hebt:
modem > switch > server + wirelerrouter + pc​

Het zou beter zijn om het zo te doen:
modem > wireless router > pc + server​

gezien de apparaten denk ik dat je de switch beter achterwege kan laten, je wireless router heeft ongetwijfeld wel 4 poorten om deze 2 apparaten aan te sluiten.

De switch heeft niet de mogelijkheid om internet + server + wireless verkeer te verdelen een router wel. Dat geeft in je netwerk veel meer logica.

succes

Bedankt voor je antwoord !

De reden dat die switch er tussen zit, is omdat hij een netwerk heeft voor zijn kantoor.
Daar mag ik niet tussen komen.
Vandaar de switcher er tussen.(puur voor het internet te delen)
In het begin ging het zonder problemen!

Marten77

maak je dan gebruik van een configureerbare switch...? Die heeft Belkin toch niet...?
Dan kan je netwerken inderdaad splitsen. (Dit zijn dure apparaten.)

Anders is dit een volslagen onzinnege oplossing want met een switch ga je juist ongecontroleerd op het ander netwerk. Alle poorten zijn open en de switch stuurt alle pakketen naar alle pc's. alleen de pc die er om gevraagt heeft zal ze aannemen.
Met een beetje software onderschep je het gehele netwerk.
Het lijkt me dat dit nu juist niet de bedoeling is.

Een goede router heeft betere mogelijkheden om je netwerk verkeer in te stellen, maar je blijft in hetzelfe IP range hangen en dan is het altijd nog mogelijk om in het "andere" netwerk te komen.

Als je het netwerk verkeer dus gaat regelen met een switch, zoals bij jullie, dan kan dat gewoon vreemde situatie opleveren waar je geen controle over hebt. Omdat jullie je eigen software gebruiken en instellingen maken voor het netwerk en dit niet gecontroleerd word door een router oid.

Dat klopt idd, ik vond het ook al een rare setup.
Maar het was bepaald door een bedrijf, die zijn netwerk heeft aangelegd.
Ik kan niet 1,2,3 in de switch komen, daarvoor heb ik idd een wachtwoord nodig.
Ik weet er niet veel vanaf, maar volgens mij funktioneerd hij nu meer als een soort router!
Aangezien de modem er direkt op zit en daarbij alle PC's.

Marten77

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan