Problemen met laptop van een vriend...

Status
Niet open voor verdere reacties.

WickedOne

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Ik heb hier een laptop van een vriend van mij staan.
Hij vertelde mij dat hij last had van norton die hij niet weg kreeg, dus zei ik hem dat hij z'n laptop wel eens mocht meebrengen, en dat ik het er wel af zou gooien met de removal tool.
Wanneer ik zijn laptop opstartte, kwamen er enkele popups van Antivirus09 (zelf een virus dus).
De removal tool voor norton kan ik niet gebruiken, omdat hij hem gewoon niet laat lopen... ook spybot search&destroy loopt niet na het installeren, systeemherstel kan ik niet doen... en in veilige modus blijft alles hetzelfde...
Bij de systeemherstel kom ik tot het laatste schermpje waarin wordt gevraagd, druk op volgende om terug te zetten naar de geselecteerde datum (of iets dergelijks).
Heeft iemand een oplossing (en liefst geen format).

mvg

ps: antivirus09 start nu niet meer op, want ik heb hem uitgevinkt bij msconfig > opstarten.
maar dit is ook niet de goede oplossing...

Lukt niet...
Bij SUPERAntiSpyware zegt hij "er is een fout opgetreden en SUPERAntiSpyware moet worden afgesloten".
En als ik dubbelklik op mbam-setup.exe, gebeurd er gewoon niets...
De bestanden staan op mijn stick, en ik probeer te installeren vanaf de stick...

Oej, sorry. Had dit over het hoofd gezien... ik probeer het onmiddellijk terug in veilige modus.

:edit: Heb terug geprobeerd in veilige modus, en ik krijg terug hetzelfde resultaat...

Laatst bewerkt:
Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen. Behalve door aan te raden windows opnieuw te installeren, maar of dat nu al zou moeten.

Wacht nog even op andere helpmijers met tips of oplossingen.

Windows opnieuw installeren zal moeilijk gaan denk ik... ik heb namelijk geen CDrom (enkel die van mijn Medion notebook, maar daarmee zal het denk ik niet lukken).

Schijf uit je kast halen, in een andere pc bouwen als slave en daar scannen. Vervolgens weer terug in je eigen kast bouwen

Hij heeft laptop, en ik ook... als ik mijn laptop open gooi, ben ik de garantie kwijt, en laptop is nog maar nieuw (die van mij dan)...

Online scannen bij TrendMicro.

Bij AVG Free werkt t niet helemaal, maar kun je via je netwerk thuis, als je die hebt, niet scannen? Dus de schone laptop opdracht geven de vuile te scannen?

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    29 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
sorry, werkt wel (een beetje...)

Op de vuile pc de mappen/schijven delen en vanaf de schone pc scannen. Mits je een router hebt natuurlijk en de bijde pcs dezelfde werkgroepnaam hebben.

Bijlagen

• Clipboard02.jpg
    Clipboard02.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Heb geen thuisnetwerk...
Maar heb nu nog een probleem... heb draadloze verbinding, maar kan niet op internet...

laptop met een kabeltje rechtstreeks aan je modem hangen zou moeten werken.

nja, maar dan moet je ook een kabel hebben... en die heb ik niet omdat ik draadloos werk...
maar misschien kan ik er morgen wel ergens aan raken... zal proberen, en dan doe ik die online scan ook.

Die online scan is t laatste wat ik kan verzinnen voordat ik roep: "Format C:/!"

Netwerk/UTP-kabeltje kost een paar euri. 2 meter is genoeg als je je laptop naar je modem brengt. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan