Problemen met layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2005
Ik ben bezig met een gastenboek dat werkt zonder MySQL. Het werkt op zich helemaal super maar ik ben doodongelukkig met de layout. Echter, ben echt een droppie op het gebied van HTML en al helemaal op gebied van PHP. Ik probeerde om er een tabel in te plaatsen maar dat gaat compleet verkeerd.

Wat moet ik doen om te zorgen dat het wel in een aanvaardbare layout komt?

Er staat nu:

fwrite($fopenw, "
\n\n<!-- bericht -->\n
<b>$naam</b> &lt;$email&gt;<br>\n
<blockquote><p>$bericht</p></blockquote>\n
<p>$woonplaats - $datum</p>$msgs
");

En dan ziet het er zo uit:

Anne-Mieke <test@zomaar.nl>

testbericht

Wormer - 17.04.05 14:25

Errug saai!

Ik probeerde dat in tabellen te zetten, maar krijg de ene parser melding na de andere op de site.

colspan, breedte, het crasht allemaal...

Is er hier iemand die me uit de brand kan/wil helpen?

Groet,

Anne-Mieke

Dan moet je waarschijnlijk elke " in je html escapen.
dat doe je op deze manier:
/"

Geplaatst door eisdatop
Dan moet je waarschijnlijk elke " in je html escapen.
dat doe je op deze manier:
/"
Raadpleeg Google eens en kom dan eens met het correcte antwoord ?

Ik kan er niet zoveel mee, met dat antwoord. Heb het inmiddels anders opgelost, topic kan gesloten worden tenzij er nog anderen zijn die het antwoord graag nog willen weten?

Hoi JP,

Ik heb gewone huis tuin en keuken html gebruikt om het een beetje op orde te krijgen, er is niet zoveel veranderd aan dit stukje script. Ik had grote haast met het online zetten van dit gastenboek.

Ik heb in de pagina waarheen wordt gepost een ander lettertype en grootte genomen en blockquotes toegepast, het ziet er nu overzichtelijk uit. Ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen dus doe het voor de zekerheid niet. Mocht dat wel mogen dan hoor ik het wel. welicht zijn er mensen die dit eenvoudige gastenboek (zonder mySQL!) graag gebruiken. Script stuur ik op aanvraag graag toe.

Hoe ik tabellen moet toepassen voor het ---write--- gedeelte weet ik helaas nog steeds niet.

Groet,

Anne-Mieke

Geplaatst door JPeetje
Raadpleeg Google eens en kom dan eens met het correcte antwoord ?

Niet iedereen is zover met php als jij;) zal de volgende keer wat beter nadenken:rolleyes:

Geplaatst door eisdatop

Niet iedereen is zover met php als jij;) zal de volgende keer wat beter nadenken:rolleyes:
Volgens mij is escapen toch iets basic, right ?

Geplaatst door masterprut

Volgens mij is escapen toch iets basic, right ?

Jullie hebben gelijk hoor... ik wil mezelf nu ook niet verdedigen. Maar:

Nu om aanhalingstekens te gebruiken binnen de eerste en laatste aanhalingstekens, moeten wij die escapen zoals dat gebruikelijk is in iedere programmeertaal. Het escapen gebeurt door middel van de backslash "\". Met de backslash vertellen wij PHP dat hij het letterteken na de backslash letterlijk moet opvatten en deze niet moet interpreteren. We zullen die backslash nog veelvuldig moeten gebruiken, niet alleen om aanhalingstekens te escapen, maar alles op zijn tijd. Onthoud als ik spreek over escapen, dat ik het over die fameuze backslash heb.

Hoe moet die echo regel er dan uiteindelijk uitzien :

echo "<div align=\"center\"><b>Hello World !</b></div>";

Mischien dat dit het wel is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan