Problemen met lokaal netwerk en shared printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

baard066

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2006
Berichten
2
Ik heb netwerk problemen met de experia box.
De experia box werkt voor voip (voice over internet protocol = telefoneren via het internet) en internetten naar tevredenheid.
Echter het lokale netwerk en het printen via een shared printer werkt niet.
Ik heb op de experia box twee gedrade computers aangesloten.
Op 1 daarvan (een Apple iMac) is een Canon ip5200 printer aangesloten.
Voordat ik gebruik maakte van de experia box beschikte ik over ADSL met een Multi PC modem.
Via de Multi PC modem kon ik vanaf mijn iBook (Apple laptop) mijn andere computer een iMac (Apple desktop) bereiken en bestanden tussen beide computers uitwisselen.
Door op mijn iBook bij het printen de shared printer (ip5200) te kiezen kon ik vanaf mijn iBook op de Canon ip5200 printer afdrukken.
Bij het gebruik van de experia box kan ik nu geen kontakt meer maken met de iMac vanaf mijn iBook.
Ik krijg een melding dat de naam of het ip adres niet juist zijn of dat de server niet draait.
Bij het printen naar de shared printer krijg ik een melding dat er een print fout is opgetreden.
Nadat ik via http://192.168.2.1/ de experia box ge-reboot heb kan ik, totdat de iMac in de sluimerstand komt, de iMac wel via het lokale netwerk bereiken en deze als voorheen gebruiken.
Het printen via het netwerk gaat ook na het rebooten van de experia box nog steeds niet.
Als de iMac weer uit de sluimerstand gehaald is werkt het lokale netwerk opnieuw niet meer en kan er weer geen verbinding met de iMac tot stand worden gebracht.
Het printen naar de shared printer blijft ook mislukken.
Jammer dat bij de experia box het lokale netwerk niet werkt en het shared printen niet mogelijk is.
Zijn er anderen die eveneens met Window - of Apple PC's dergelijke problemen hebben?
Weet iemand of er firmware updates voor de experia box komen die deze problemen verhelpen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan