Problemen met MacAfee

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Gisteren kreeg ik de melding van McAfee dat mijn laptop geïnfecteerd was (na een bezoek aan een op het eerste zicht normale website), en de vraag mijn abonnement te hernieuwen. Ik betaalde dus voor 2 jaar, deed de download en de installatie, gevolgd door een complete scan. Waarop ik het bericht kreeg dat mijn laptop virusvrij is.
Maar desondanks krijg ik om de haverklap pop ups die me verwittigen voor infectie (in het Zweeds omdat ik hier op vakantie ben). Iemand een idee hoe ik die pop-ups kwijt raak?
Laptop herstarten helpt niet.Capture d'écran 2023-03-13 142139.pngCapture d'écran 2023-03-13 142216.png
 
En opeens gaat McAfee Zweeds tegen je praten :p?
En de popups komen van Arribooveromy.com (ofzo) als je goed kijkt.

Dat zijn gewoon scare-popups met angstaanjagende plaatjes om je bang te maken. Je hebt geen virussen!
Maar klik zeker niet op die popups, want dan kan je wel rotzooi binnenhalen.

Je moet alleen even in je browser de notificaties even goed goed langsgaan.

Het taal- en grammatica gebruik van die Windows virusscam is al om te janken. Hier zouden al 3 pallets met rode vlaggen afgaan 'Door Het HoofdLetter gebruik' alleen al..
 
Laatst bewerkt:
Dacht al dat het onzin was. Maar mijn abonnement was inderdaad verlopen. Bedankt voor de link, ik heb alle notificaties geblokkeerd.
 
Er is veel over te vinden op Internet. Ik denk namelijk dat je nu alle notificaties hebt uitgeschakeld.

Ondermeer dit:
"Gebruikers kunnen de website Aribberoviromy.com tegenkomen nadat ze pagina's hebben bezocht die gebruikmaken van malafide advertentienetwerken."

Met uBlock Origin en Adblock Plus kan je lijsten met advertentie servers invoeren waardoor de browser daar geen gebruik meer van maakt. Of het moet zijn van een vertrouwde site die je wilt steunen.

Wil je zien wat er allemaal opstart op de computer, laat dan een lijst opstellen door AutoRuns van Sysinternals en kijk in de categorie Browsers. Bij iedere volgende opgestelde lijst zijn regels met nieuwe ingangen groen. Zo kan je er snel van verzekerd zijn dat er met een tijdelijke download manager (klein .exe bestandje gedownload) of een uitgebreid programmapakket geen onnodige zaken meekomen. Zoek onbekende namen met Google en in de daar gevonden forums.

In de instellingen van de browser kan je de verzameling van sites die iets mogen melden bekijken en ze eventueel weer verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan