Problemen met malwarebytes

Status
Niet open voor verdere reacties.

liekem

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Op mijn nieuwe Sony Vaio heb ik vorige maand Anti Malwarebytes geinstalleerd. Dat liep zonder problermen, tot begin september plotseling na een update het programma niet meer werkte. Ik heb de zaak eraf gehaald en opnieuw opgestart uiteraard, maar de melding bij de installatie was meteen "Kan de DLL/OCX niet registreren: RegSvr32 mislukt met afsluitcode 0x5". Er zijn twee onderdelen die niet registreren: ssubtmr6.dll en svalsgrid6.ocx. Ik heb inmiddels alles gedaan wat ik kon bedenken en ook de mensen van Malwarebytes zelf hebben nog suggesties aangedragen, maar het heeft tot nu toe niets opgeleverd. Een overzichtje van de acties::confused:
1. in safe mode installeren
2. runtime VB 6 draaien en dan opnieuw installeren
3. alle beveiligingen uitzetten inclusief de UAC (ik heb Vista uiteraard) en opnieuw installeren;
4. alle componenten handmatig aanmelden in het register. Hierop krijg ik de melding ssubtmr6.dll geladen maar de aanroep naar DllRegisterServer is mislukt met foutcode 0x80004005.
5. de OCX DLL Manager gedownload die prompt ook vastliep omdat 'ie gebruik blijkt te maken van dezelfde ssubtmr6.dll als Malwarebytes.
5. Het register op alle onderdelen waarvan ik vermoedde dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben doorgelopen en gecontroleerd of de autorisatie wel goed stond. Alles was in orde.
6. Een registry cleaner erdoor heen gehaald, maar helaas...
7. De "proces monitor" (zoiets als Regmon) gedraaid bij de installatie om te zien of er iets was dat geen toegang gaf, maar ik zag er niets bijzonders in (ik heb eventueel een log hiervan voor iemand die dit goed kan lezen).
8. Verder heb ik alles gelezen wat los en vast zit, maar ik kom niet verder.

Wie heeft nog een goed idee? Ik wil de zaak graag laten draaien en het bevalt me helemaal niet dat ik geen oplossing heb voor dit probleem.
Lieke

Laatst bewerkt:
Helaas...

Al geprobeerd. Lukt niet. Systeem zegt dat 'ie de zaak niet terug kan zetten.:mad:

Nee, ik heb Spy Sweeper nu draaien, maar Spyware remover heb ik niet. Het is toch raar dat alleen dit programma van deze zeker dertig die ik op mijn machine heb, niet wil installeren. Behalve dat ene registratieprogrammaatje dat ik wilde gebruiken om te installeren, en dat van dezelfde dll gebruik bleek te maken, installeert en werkt alles normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan