problemen met mediaplayer in sites

• Onderwerp starter Onderwerp starter KAS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KAS

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Wanneer ik een film wil kijken in websites waar mediaplayer gebruikt wordt, dan krijg ik gekleurde blokken met geluid.

Ik heb mediaplayer 11 al opnieuw geínstalleerd, maar geen succes!

Heb je in WMP11, Extra, Opties, tabblad Speler, een vinkje gezet voor "Codecs automatisch downloaden"?

Nog eens naar Opties, nu tab Prestaties. Staat standaard op "laten detecteren" maar soms werkt dat niet goed. Klik Verbindingssnelheid kiezen en selecteer je abonnements down.

Mocht dat ook niet helpen, ga dan in IE naar Extra, Internet opties, tab Beveiliging. Klik op de knop Aangepast niveau. Scroll naar beneden en kies Inschakelen bij de regel Video's en animaties weergeven op een webpagina die geen externe mediaspeler gebruikt.

Gaat het nu beter?

alles geprobeert en ook k-lite codecs gedownload, maar nog niet geholpen.

Weet je zeker dat WMP nodig is voor die sites en niet Adobe Flash Player?
Klik eens rechts op de plek waar je een filmpje verwacht.
Geef anders een link.

[edit mod] link verwijderd. Graag een link plaatsen die ook voor de niet 18+ geschikt is [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ze geven zelf een aantal oplossingen, waaronder het downloaden van de film zodat je hem goed kunt bekijken. En nog wat oplossingen.

Voor Youtube heb je Adobe Flash Player nodig, die heb je kennelijk. Kijk in WMP11 via Extra, Opties naar de tab Spelen. Vinkje voor verbinding maken met Internet?
En in tab Beveiliging de juste vinkjes geplaatst?

alles goed gezet maar nog steeds gekleurde blokken, wel geluid.

Tja, ik raak aan het eind...lees goed wat op deze Microsoft-site verteld wordt over de vele audio- en videobestandsindelingen die ondersteund worden in Windows Media Player. Scroll vooral naar beneden naar de DivX.com site, de divx-codec is misschien wat je nodig hebt. Download en installeer die.

boeing 737,

Het heeft weer niets geholpen, ik heb nu zelfs wmp11 verwijderd, maar niets.

In ieder geval bedankt voor je tijd en moeite.

Kan het iets te maken hebben met panda 2007 firewall en antivirus die ik kortgeleden heb geínstalleerd?

Dat zal er niets mee te maken hebben, lijkt mij. Maarre...heb je nu die codec geinstalleerd? Dat is me niet duidelijk. Download en installeer de XVID codec, want die heeft WMP vaak niet aan boord.

Ik heb de codec geinstalleerd, verder heb ik wmp als standaard ingesteld via openen met’programma kiezen‘ en ‘altijd gebruiken’ aangevinkt, en ik heb wmp 11 uninstal en wmp9 ervoor in de plaats gezet, maar nog steeds niets...

Probeer naar een oplossing te zoeken in de uitgebreide FAQ voor WMP, ik zou om te beginnen hier beginnen, de bovenste vraag eerst.

NB: van WMP11 terug naar 9, ik zou het niet doen.

Gelijk de eerste oplossing werkte van microsoft, ongelooflijk.
Opties, videoversnelling -geen-. Dat was dus alles.

Bedankt boeing voor je geduld en de tijd.

Groet,kas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan