Problemen met Microsoft Installer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank17

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
7
Hallo, ik ben pas nieuw op dit forum, en weet niet zeker of dit hier moet staan, maar ik wist even geen andere plek.

Ik heb een probleem met microsoft installer, elke keer als ik een nieuw programma wil installeren krijg ik de foutmelding:

"Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. De oorzaak hiervan kan zijn dat u Windows in veilige modus hebt gestart, of dat Windows Installer niet juist in geïnstalleerd. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel voor assistentie."

Naar aanleiding van dat heb ik dit gevonden:

http://support.microsoft.com/kb/315346/nl

Ik heb alle 2 de stappen die die site voorstelt gedaan (windows installer opnieuw installeren en opnieuw registreren.) Dit had geen effect. Ik heb toen nog wat gegoogle'd naar oplossingen en last ergens over services aanzetten. Dus ik ga naar configuratiescherm -> systeembeheer -> services en jawel, microsoft installer staat uitgeschakeld. Maar nu kan ik dat niet starten. Elke keer als ik op starten druk, krijg ik een laadbalkje, dat laadbalkje is binnen 2 seconden vol maar dan krijg ik dit bericht:

"De Windows Installer-service op de Lokale computer is gestart en is daarna gestopt. Sommige services stoppen automatisch als ze niets te doen hebben, bijvoorbeeld de Performance Logs and Alerts-service."

Weet iemand wat ik kan doen zodat ik Windows Installer wel kan starten? Het staat bij services op automatisch, dus zou bij opstarten automatisch moeten starten, maar dit doet het niet, ik heb vaak genoeg geprobeerd m'n computer opnieuw op te starten zonder effect.

Hopelijk heeft iemand ditzelfde probleem gehad en opgelost, het is een beetje frustrerend dat ik niks nieuws kan installeren op mijn computer (iig geen programma's die windows installer moeten gebruiken) en dat mijn computer ook niet automatische updates installeert!

MvG Frank

P.S. Ik heb de laatste versie van Windows Installer (3.1) gedownload en geinstalleerd volgens hoe het beschreven staat op deze pagina:

http://support.microsoft.com/kb/315346/nl
 
Niemand die hier een antwoord op weet? Jammer.. Het probleem is nog steeds niet opgelost.
 
Dat clean up programma kan ik ook niet installeren, ik kan helemaal niks installeren hierdoor, iig geen dingen die d.m.v. windows installer moeten worden geinstalleerd.
 
De MSI.dll uit de \\Winnt\System32 -map opnieuw geregistreerd en de Installer Service kon weer gestart worden.
Installeren van bijv. .netframework 2.0 wat eerst niet wilde werken ging nu wel weer.
----------------------------------------------------------------------------------------------

bron

http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=2276&st=0&p=309870&#entry309870

wie weet ......

Unregistreren en registeren heb ik ook al geprobeerd, dat stond ook op de windows pagina hier;

http://support.microsoft.com/kb/315346/nl

Ook kan ik wel het het programma starten, maar krijg ik dan deze error message:

"De Windows Installer-service op de Lokale computer is gestart en is daarna gestopt. Sommige services stoppen automatisch als ze niets te doen hebben, bijvoorbeeld de Performance Logs and Alerts-service."

Ik snap niet wat ik daar aan kan doen. :S

En ninjaplayer ja ik ben beheerder van mijn computer als je dat bedoelt; via veilige modus in windows kan je ook op een administrator account inloggen, dat is iets anders geloof ik. Aleen op veilige modus kan ik niks doen met windows installer, ik kan de service niet starten op veilige modus. Via bovenstaande link unregistreer en registreer je windows installer in veilige modus, ik heb dat dus ook gedaan, maar het had geen effect. :(
 
Bij systeembeheer -> logboeken krijg ik ook een waarschuwing als ik iets probeer te starten met Windows Installer, dit staat er dan:

Kan geen verbinding met de server maken. Fout: 0x80080005

Misschien kan iemand hier iets mee?
 
Ik heb nog steeds dit probleem, misschien iets wat helpt de vraag te antwoorden: ik heb rond dezelfde tijd dat het probleem onstond een 512 extra mb-ram in mijn comp laten zetten, kan dit hier mee te maken hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan