Problemen met mijn 5,1 systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Ik heb nu een probleem ik heb zojuist net een 5,1 systeem gekogt voor op mijn pc en ik heb ook een 5,1 geluidskaart maar alleen de twee voorste speakers doen het ik heb ook op configuratie scherm op geluidsinstellingen gekeken, en heb ingesteld op 5,1 en alsnog doen alleen maar de twee voorste ? kan iemand me helpen ?

wees wat specifieker om wat voor geluidkaart gaat het. heb je daar een programma voor geinstaleerd. of gebruik je de standaard instellingen van windwos. heb je nadat je alles heb ingestelt ge reboot( pc opnieuwopstarten)

ik heb een hercules heluids kaart 5 ingangen ik heb de pc gereboor maar ik snap niet waarom ze t niet doen ik heb de groene kabel in de groene gaatje gestoken en de zwarte in de zwarte gaatje en de roze in de roze gaatje, maar alleen de subwoofer en de twee voorste speakers doen het de centrale en de twee agterste doen het niet ? ik snap niet hoe ik dit kan oplossen.

ik heb iets uitgevonden nu inmiddels ik pak de groene kabeltje en stop hem in de zwarte gaatje in de geluidskaart dan doen de twee achterste speakers het wel. Maar dan doen de twee voorste het weer niet hoe kan ik ervoor zorgen dat ik nu al mijn 5 speakertjes ook laat werken. Is daar een programma voor te downloaden ?

Alle software moet op bijgeleverde CD staan van je geluidskaart.

misschien staan je speakerinstellingen niet goed

menu start -> uitvoeren -> type mmsys.cpl -> knop geavanceerd naast luidsprekerinstellingen.

Kijk ook gelijk even op tabblad audio en ga al je volumeinstellingen even na.

Bij geluidskaarten zit altijd een driverpakket, waar ook een configuratie bij zit, waar je dit allemaal in kunt stellen, en waar en welke jack in welke kleur moet pluggen, ook in te stellen voor, 2.0, 2.1, 5.1 en 7.1 systemen.

ik heb net alle jackets goed gecontroleerd en mn software opnieuw geinstalleerd en er blijven nog steeds 2 speakers doen raar.

nu doen alleen twee gaatjes het van de 5 de zwarte en de oranje maar die groene gaatje doet t niet hoe kan ik die maken dat er wel geluid uit komt als ik er mijn speakertjes insteek ? want anders blijven maar twee satelieten het doen de oranje daar staat de subwoofer op aangesloten en de zwarte daar staan de twee voorste op aangesloten, maar nu zit ik met dat groene touwtje en die doe ik in dat groene gaatje en er komt geen geluid hoe kan ik die groene gaatje ook installeren ?

Welk type kaart heb je? kijk wel even in de manual, misschien staat het er gewoon in.

Hercules maakt meerdere soorten geluidskaarten, welke heb je van hun?
Staat op de doos, en op de kaart.

C-Media CMI8738 Audio Chip PCI
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller PCI

ik heb op aida 32 gekeken en dit is de benaming als het goed is.

C-Media CMI8738 Audio Chip PCI
Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller PCI

ik heb op aida 32 gekeken en dit is de benaming als het goed is.

ik heb een hercules heluids kaart 5 ingangen ik heb de pc gereboor maar ik snap niet waarom ze t niet doen ik heb de groene kabel in de groene gaatje gestoken en de zwarte in de zwarte gaatje en de roze in de roze gaatje, maar alleen de subwoofer en de twee voorste speakers doen het de centrale en de twee agterste doen het niet ? ik snap niet hoe ik dit kan oplossen.

Welke heb je nu?:confused:
Of eigenlijk, welke gebruik je?
Of heb je toevallig speakers van Hercules, en praten we stereospirisme, gel ul in de ruimte, wat wel toepasselijk zou zijn.;)

Als je de Hecules gebruikt, dan moet de onboard uit staan in de bios, gebruik je de C-Media, dan gebruik je de configuratie hiervoor, en schakel de 5.1 in, in dsp modus, en ook de 6 luidsprekers, groen is front, blauw is rear, en rose is sub en center.

https://www.medionshop.nl/?areaID=4...212254&tduid=5cf74b895c3a7fadeb32827d5c838d3f

dit is de link van de speakers die ik heb hierboven.

ik heb al in mijn c media ingesteld op 5,1 maar het enigste probleem waar ik nu mee zit is dat als ik iets in dat groene gaatje insteek dat er geen geluid uit komt. Dat is het enigste probleem daarom doen mijn alle 5 speakers het niet, en ik heb de onboard al uitgezet.

mijn geluidskaart heet: Hercules Muse DVD 5,1

Nogmaals, heb je de onboard geluidskaart van C- Media in de bios nu uitgeschakeld?

Je praat over C-Media, te zien via Everest, en dan staat hij ook aan, en over een Hercules Muse, die twee kunnen niet samen aanstaan, of de een, of de andere.

En overigens staat het prima beschreven in de manual van die Hecules Muse kaart.

nogmaals de onboard staat uit.

ik hoef alleen maar te weten hoe ik al mijn gaatjes laat werken want je hebt 5 kleuren alleen de oranje en de zwarte doen het, maar ik moet de groene gaatje ook laten werken maar hoe? ik heb al van alles geprobeerd en overal staat op 5,1 ingesteld maar die groene gaatje doet het niet komt geen geluid uit. Voordat ik mijn pc opnieuw had geinstalleerd deed die het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan