Problemen met mijn harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shewit

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Hallo

Mijn naam is Sho ben nieuw hier.
Helaas heb ik problemen met mijn 2de computer.Ik heb mijn computer een tijdje niet gebruikt(4 a 5 maanden).
Toen ik er gisteren er opging kreeg ik dit bericht "Disk Boot Failure, Insert system disk and press enter".
Het is een packardbell met windwos vista.
Ik heb de bios gereset maar helaas doet hij het nog steeds niet.Ook heb ik geprobeerd om met een windows cd te rebooten maar er staat dat er geen harddisk zijn aangesloten
ik heb ook andere oudere harddisk proberen aan te sluiten, maar dat lukte ook niet.
Zou het aan mijn harddisks kunnen liggen of toch aan mijn computer.Harddisk is van seagate.Heb veel data erop stan dat ik liever niet kwijt wil,maar als het echt niet anders kan:(
Hoop dat iemand mij kan helpen.?

Bij het opstarten bij toeval een usb stickje erin zitten?
Komt wel vaker voor bij vista dat die dan niet wil booten.

Denk dat je harde schijf is overleden (ja dat kan ook met uit staan)
Gebruik eens een Ubuntu Live CDtje om de pc op te starten en proberen de harde schijf te checken op fouten.

Andere optie is de harde schijf uit je pc halen, en aan een andere pc hangen om te kijken of ie nog uitgelezen kan worden.

Dankjewel voor jullie snelle reacties

Nee,heb geen usb aangesloten.

Ik heb die harddisk aan mijn andere computer aangesloten,maar hij pakte die ook niet.

Ik zal Ubuntu Live CDtje uitproberen

Dus ik moet dat programma downloaden en dan op een cd/dvd branden(bootable)?I s dat nog steeds mogelijk als je niet eens bij de gebruikersnaam scherm komt,want ik kom niet verder dan dat berichtje(disk boot failure).

Ja die moet je branden idd.
Met die Ubuntu Live disk boot je vanaf de cd rechtstreeks in het geheugen (je hebt er dus zelfs geen harde schijf voor nodig in je pc). Dan kun je vanuit Ubuntu mogelijk wel de harde schijf zien (hopelijk voor jou) en zo ja dan controleren op fouten. Zie je hem niet, dan vrees ik het ergste (dat doe ik nu eigenlijk al trouwens)

Ik heb dat programma geprobeerd,maar er wordt gezegd dat er geen harde schijf aangesloten is.
ik heb die harde schijf in mijn andere computer gezet en dan krijg ik "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"

Ligt het aan mijn harde schijf of aan mijn systeemkast?Ziin er geen andere opties meer?

De eerste vraag zou moeten zijn: wordt de schijf wel in de BIOS herkend?
Probeer dat ook in een andere pc.

Als dat niet zo is is er een hardware probleem met de schijf en helpen allerlei software tooltjes inclusief Ubuntu ook niet.

Nee de schijf wordt niet herkend.
Wat ik dus zo raar vind is als ik uit mijn andere computer een schijf pak en aan die computer aansluit doet hij het ook niet.

Is de schijf ATA (platte 8o polige kabel) of SATA (kleine 6 polige aansluiting)?
Bij ATA moet er een jumper ingesteld worden of het de master of de slave drive is.

Ik heb 2 harddisks.(sata & ata)
De harddisk waar ik problemen mee heb is sata.
Als ik een ATA/SATA harddisk probeer aan te sluiten moet ik dan dingen wijzigen in de bios?

Nee dat heb ik niet gedaan.Ga het snel proberen

sorry voor mijn late response,maar zit midden in een verhuizing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan