Problemen met mijn nieuwe PC-build/Random crashes in games

Status
Niet open voor verdere reacties.

hot12345

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2015
Beste mannen & vrouwen,

Sinds dat ik mijn nieuwe pc zelf in elkaar heb gezet,ervaar ik problemen mee.
Als ik een game opstart zoals the Witcher 3 dan crasht hij bijv. in de intro movie van de spel.

Ik krijg een zwart scherm vervolgens na 1 a 2 seconde keert hij terug naar Windows. Zonder enige error of wat dan ook. Sinds gister heb ik een r9 390x gekocht & heb het nog steeds. Drivers zijn up-to-date zowel als de BIOS. Heb ook een clean install van Windows 7 gedaan toen ik de nieuwe videokaart erin deed.
Ik weet geen raadt wat ik precies moet doen :( ... Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Groet,

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Welke videokaart had je eerst? en temperatuur hoe is die.

Welke exacte geheugenmodules heb je?
incompatible geheugen kán freezes veroorzaken ..

Goedemorgen, First of all.. heb ik de topic wel in de goeie sectie gezet? Zo nee, wilt je hem aub in de goeie topic zetten.
Dankjewel.

Had eerst een Geforce Palit GTS 450. Dat videokaart heb ik niet op deze systeem laten draaien. Oftewel alles van deze build is nieuw.

De temp van de huidige videokaart is rond de 70 C graden.

Hoop écht dat jullie mij kunnen helpen.. Ik weet het gewoon niet meer..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Oke als je de oude er nog nooit hebt laten draaien zit daar het probleem inderdaad niet
Misschien de update uit deze eens lezen wie weet maar is vreemd dat hij het alleen bij deze games heeft processor temp is die ook goed?
En die 70 graden is die idle of tijdens een game als dit idle lijkt mij die vrij hoog.

Tevens even naar overige hardware verplaatst aangezien die even beter is

Laatst bewerkt:
Jammer dat je allen met "mannen" wilt praten.
Vrouwen kunnen hele goede helpers zijn.
Maar lees dit eens.
En dan vooral het stukje over can you run it.

Hoi,

Oke als je de oude er nog nooit hebt laten draaien zit daar het probleem inderdaad niet
Misschien de update uit deze eens lezen wie weet maar is vreemd dat hij het alleen bij deze games heeft processor temp is die ook goed?
En die 70 graden is die idle of tijdens een game als dit idle lijkt mij die vrij hoog.

Tevens even naar overige hardware verplaatst aangezien die even beter is

Hmmm,,, Processor temp niet gechekt, Hoe kan ik het gaan checken?

70 graden is tijdens gamen. idle rond de 35 a 40 graden.

Jammer dat je allen met "mannen" wilt praten.
Vrouwen kunnen hele goede helpers zijn.
Maar lees dit eens.
En dan vooral het stukje over can you run it.

Excuuus! aangepast :thumb:

Edit; Ja, kan het makkelijk draaien.

Misschien ligt het wel aan de memory,

Laten we eerst de memory uitsluiten. Welke software heb ik nodig om een mem test te gaan doen>?

Laatst bewerkt door een moderator:
de geheugenmodules kunnen best wel in orde wezen ná de MEMtest ..
Als ze simpelweg niet goed overweg kunnen met je moederbord, blijf je de foutmeldingen houden ...

Je schrijft in je post dat je je pc zelf in elkaar hebt gezet, heb je deze ook zelf samengesteld? en hoelang heb je deze pc nu?

Hoi,

Zou dan eerst kijken of moederbord genoemde geheugen ondersteund. verders kun je met memtest je je geheugen testen

de geheugenmodules kunnen best wel in orde wezen ná de MEMtest ..
Als ze simpelweg niet goed overweg kunnen met je moederbord, blijf je de foutmeldingen houden ...

Je schrijft in je post dat je je pc zelf in elkaar hebt gezet, heb je deze ook zelf samengesteld? en hoelang heb je deze pc nu?

Heb zojuist FurMark gedraaid en een benchmark gedaan. Hier geen uitval of zwarte scherm naar de desktop. Zowel als in full mode als window mode. Heb dit al enige tijd draaiend gehad om te kijken of er misschien wel een crash zal plaats vinden. Maar hier ook geen crash.

Window mode
Benchmark window.jpg

Benchmark 1080 Fullscreen
Benchmark final test fullscreen.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Lol je komt er mee dat je eerst geheugen wilt onderzoeken en nu kom je met een benchmark al eens bij de link van msi gekeken of geheugen ondersteund wordt?

Hoi,

Lol je komt er mee dat je eerst geheugen wilt onderzoeken en nu kom je met een benchmark al eens bij de link van msi gekeken of geheugen ondersteund wordt?

Heb je nog gekeken naar de Cpu-temperatuur..?
Heb je in de Windows Logboeken gekeken naar foutmeldingen op het tijdstip van de crashes..?

Dat was meer het idee te geven dat in de benchmark geen falende testen waren.
Heb de memtest gedraaid. Memory schijnt goed te zijn.
Heb in de logboek gekeken, helaas niks geks tegengekomen. Moet wel erbij zeggen dat me CPU met load 65/70 graden wordt.

test.jpg

Getuige deze topic op de Intel Forums zijn hoge load-temp. de I7 4790K niet vreemd en komt het spontane herstarten zonder foutmeldingen ook bij andere gebruikers voor.
Ondanks de , naar mijn idee, vrij hoge cpu-temp. mag dat niet het probleem zijn, deze cpu begint past te throttlen bij ongeveer 90 graden en temp. van rond de 70 - 73 graden schijnen bij een full load / stress-test vrij normaal.
Toch zou ik mijn aandacht richten op de airflow van de behuizing om de cpu-temp. zoveel mogelijk omlaag te krijgen.

Heb je overigen een overclock ingesteld in de BIOS of draait alles op de standaard BIOS-instellingen met alleen de turbo-mode ingeschakeld..?

Heb je nog gekeken naar de Cpu-temperatuur..?
Heb je in de Windows Logboeken gekeken naar foutmeldingen op het tijdstip van de crashes..?

Heb het zojuist '' koud '' opgestart, en the Witcher 3 opgestart en kreeg na aantal seconde's spontane crash. Zonder enige waarschuwing of popup.

Heb gelijk logboek erbij gepakt. Dit staat het volgende;

Foutbucket 39141420, type 30
Naam van gebeurtenis: RADAR_PRE_LEAK_64
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: witcher3.exe
P2: 3.0.5.13545
P3: 6.1.7601.2.1.0
P4:
P5:
P6:
P7:
P8:
P9:
P10:

Bijgevoegde bestanden:
C:\Users\Aygul\AppData\Local\Temp\RDRF288.tmp\empty.txt

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0nRapport-id: 4867c2ba-41dd-11e5-9348-448a5ba21f31
Rapportstatus: 0

Logboeknaam: Application
Bron: Windows Error Reporting
Datum: 13-8-2015 19:04:14
Gebeurtenis-id:1001
Taakcategorie: Geen
Niveau: Informatie
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Aygul-PC
Beschrijving:
Foutbucket 39141420, type 30
Naam van gebeurtenis: RADAR_PRE_LEAK_64
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: witcher3.exe
P2: 3.0.5.13545
P3: 6.1.7601.2.1.0
P4:
P5:
P6:
P7:
P8:
P9:
P10:

Bijgevoegde bestanden:
C:\Users\Aygul\AppData\Local\Temp\RDRF288.tmp\empty.txt

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0nRapport-id: 4867c2ba-41dd-11e5-9348-448a5ba21f31
Rapportstatus: 0
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Windows Error Reporting" />
<EventID Qualifiers="0">1001</EventID>
<Level>4</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2015-08-13T17:04:14.000000000Z" />
<EventRecordID>1931</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>Aygul-PC</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>39141420</Data>
<Data>30</Data>
<Data>RADAR_PRE_LEAK_64</Data>
<Data>Niet beschikbaar</Data>
<Data>0</Data>
<Data>witcher3.exe</Data>
<Data>3.0.5.13545</Data>
<Data>6.1.7601.2.1.0</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
C:\Users\Aygul\AppData\Local\Temp\RDRF288.tmp\empty.txt</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>0</Data>
<Data>4867c2ba-41dd-11e5-9348-448a5ba21f31</Data>
<Data>0</Data>
</EventData>
</Event>

Laatst bewerkt:
RADAR is a memory leak detection technology built into Windows 7 and integrated with Watson (error reporting) and AutoBug (automatic bug filing)
Microsoft Security Essentials zou een oorzaak kunnen zijn als je dat als virusscanner gebruikt..
Mogelijke oplossingen die aangedragen worden:
1) moederbord-drivers updaten
2) als Administrator inloggen en opdrachtprompt openen en het commando SFC SCANNOW ibtoetsen gevolgd door een [enter]. Kijk na de scan of er fouten zijn gevonden en zo ja, of deze zijn gerepareerd of niet.
3) schijfcontrole uitvoeren ( vanuit opdrachtprompt bijv. d.m.v. commando chkdsk /f gevolgd door [enter]
Herstart is wellicht nodig om de schijfcontrole te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan