Problemen met mijn Samsung mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Kan iemand me helpen? Mijn telefoon krijgt kuren. Pas geleden werd ik gebeld en het geluid had ik aan staan. Maar ik hoorde helemaal niet dat die was over gegaan. Hij zat gewoon in mijn jaszak. Op mijn werk moet ik inloggen met gebr. naam en wachtwoord, maar dat kan ik 3 of 4 keer per dag doen. Elke keer valt internet uit.
Ook moest ik mijn Hotmail opnieuw downloaden, omdat de oude versie binnenkort niet meer werkt. Maar nu krijg ik geen meldingen meer binnen bij nieuwe mails. Wel van elke andere app krijg ik meldingen: buienradar enz. :evil:

Ik heb te horen gekregen dat ik het beste de fabrieksinstellingen terug kan zetten, maar ik zou heel graag mijn whatsapp berichten en -groepen willen behouden, net als mijn contacten. Hoe doe ik dat?

What's app gesprekken worden op de server van What's app bewaard en heb je weer terug als je hem opnieuw installeert.

De chathistorie wordt niet WhatsApp bewaard, kopieer op je mobiel de hele map WhatsApp naar je pc. Reset je mobiel, zet de map WhatsApp terug op je mobiel en installeer dan WhatsApp. Nadat je nummer geverifieerd is krijg je de vraag of je je chats uit de backup wilt herstellen. Klik op chats herstellen. Dit kan een tijdje duren, afhankelijk van het aantal chats. Hierna ben je klaar en kan je Whatsapp gebruiken als tevoren.

Dank je wel.

Ondertussen wilde ik op en pagina kijken naar openingstijden. Ik kan wel internet openen, de pagina zelf opent ook wel. Maar als ik mijn woonplaats in typ, dan gaat die terug naar de startpagina en ben ik mijn icoontjes tijdelijk (15 seconden ongeveer) kwijt. Ik heb al geprobeerd om mijn batterij eruit te halen, schoon te blazen en opnieuw op te starten. Maar dat helpt niets.

Welke telefoon heb je eigenlijk? Is het een android toestel?

De chathistorie wordt niet WhatsApp bewaard, kopieer op je mobiel de hele map WhatsApp naar je pc. Reset je mobiel, zet de map WhatsApp terug op je mobiel en installeer dan WhatsApp. Nadat je nummer geverifieerd is krijg je de vraag of je je chats uit de backup wilt herstellen. Klik op chats herstellen. Dit kan een tijdje duren, afhankelijk van het aantal chats. Hierna ben je klaar en kan je Whatsapp gebruiken als tevoren.

Net een nieuwe iPhone van mijn vrouw klaar gemaakt, What's app geïnstalleerd en na verificatie keurig alle chats terug. Niks geen Backup op de PC gezet en de vorige was zelfs een Android......

Ik heb geprobeerd om de map contacten van mijn telefoon naar de computer te kopiëren. Hij staat er wel op, maar als ik hem open, zie ik allemaal Chinese tekens. Hoe is dat nu weer mogelijk?

Gewoon Backup maken met de daarvoor bestemde software. Kies waarschijnlijk.

............ en zo zijn we terug bij bericht 2, geplaatst op 26 september.......... ;) :D

No problem, ik volgde de berichten met grote belangstelling, want hier in huis is 1 Samsung telefoon (niet de mijne ;) ) en verder is er hier in huis 1 persoon die wat handiger is met pc's / pc-software en die persoon is NIET de eigenaar van de Samsung telefoon........... én er wonen maar 2 personen hier in huis ;) :D (grappig raadseltje, toch?)

De ervaring van die persoon met wat computerkennis is dat de Kies software van Samsung een beetje 'rammelt' -> regelmatig vastloopt, niet alles 1 op 1 100% juist terugzet en verder gewoon wat knullig in elkaar is geflanst.

Ik zou voor TS 'blij' zijn geweest als hij de Kies software niet nodig zou hebben en zijn probleem op een andere wijze zou kunnen worden opgelost.

Laatst bewerkt:
Helaas een andere ervaring gehad met Smart switch.
Mijn vrouw is van een s4 naar s5 gegaan en helaas. Geen chat ging mee.
Je moet eerst whatsapp back-uppen op bijvoorbeeld Google drive, dan gaat alles wel mee.
Volgens mij is ook smart switch niet bepaald bug vrij. Een aantal apps gingen mee, maar de instellingen niet.
Andere apps gingen helemaal niet mee.
Wat wel mee ging downland.whatsapap. Wat een bagger is dat zeg:evil:
Ik ben bepaald geen Android expert dus mogelijk ligt het ook aan mij, maar zo moeilijk zou het toch moetmij zijn om van een s4 naar een s5 te gaan...

Voor de vraagsteller: whatsapp laten back-uppen op Google drive, dan zou het goed moeten komen.

En bij Samsung heb je niet veel te Kies-en en moet je behoorlijk Smart zijn om te Switchen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan