Problemen met m'n videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ironfox112

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Paar maanden geleden was m'n pc gecrasht dus hebben we iemand het laten maken maar sinds dien lijkt het of ik geen videokaart he want vroeger voordat het crashde kon ik WoW en andere spellen spelen maar nu niet meer toen ging ik naar Can You Run It (een site die je pc anyleseert zodat je weet of je het aangegeven spel kan spelen) en ik drukte op Call of Duty United Offensive toen was alles geslaagd maar konden ze mijn videokaart niet bepalen. Ik weet niet of het aan mijn videokaart ligt of moet ik het juist updaten ?
hier is een plaatje als ik naar dxdiag ga.
1.jpg

Je moet ff de driver van je videokaart opnieuw installeren, want Windows gebruikt nu een eigen driver die erg beperkt is qua functies die je videokaart ondersteund.

Muurhond ik heb die driver geinstallerd en daarna weer opnieuw pc opgestart. Maar ik kreeg problemen zoals als ik iets opende kwamen er soort vlekken op de pc van de achtergrond enzow en pc viel uit en kreeg een blauwe scherm en daarop stond er is een fout in de hardware ectra. heb dus het uninstalleerd en nu is alles weer goed :confused:

Je schrijft dat je sindsdien geen videokaart meer hebt ná reparatie.
Het lijkt mij dus dat ze een graka hebben verwijderd en de onboard graka hebben ingeschakeld, die levert natuurlijk geen goede prestaties.

Je schrijft dat je sindsdien geen videokaart meer hebt ná reparatie.
Het lijkt mij dus dat ze een graka hebben verwijderd en de onboard graka hebben ingeschakeld, die levert natuurlijk geen goede prestaties.

is mogelijk, maar lijkt me niet echt normaal. Als dit al zo is, zouden ze daarvan melding moeten hebben gemaakt aan TS.

@ ironfox112

Is jou hier iets van bekend? Kan je je nog herinneren wat voor kaart er dan in moet hebben gezeten? Heb je al eens in de kast gekeken of daar nog een losse videokaart in zit (heeft op de achterkant van de kast ook een aansluiting voor je beeldscherm).

Een oplossing zou zijn het aanschaffen van een nieuwe kaart, maar als ik jou was zou ik eerst eens uitzoeken of er inderdaad een kaart is verwijdert en welke dit dan was. Of te wel, terug naar de persoon/winkel die de boel "gerepareerd" heeft.

Er is wel een videokaart erin. Dus moet ik een nieuwe videokaart kopen?

1-1.jpg

Is dit genoeg informatie?

Deze videokaart is geen echte kaart maar onboard graphics.
En geen best presterende chipset.
Als er dan ook een andere "echte" kaart aanwezig is, dan wordt deze blijkbaar niet herkend, want de chipset op het mobo staat ingeschakelt.
Je kan eens kijken om die onboard uit te schakelen en kijken of de echte kaart het gaat doen. Als die het gaat doen hoef je alleen de drivers te installeren waarna je pc het weer als vanouds zou moeten doen.

Maar als de lokale pc boer je dit geflikt heeft zou ik zeker teruggaan.

Normaal is dat de goede driver en moet deze het feilloos doen.

Ben dus bang dat je pc hardware-matig dus nog steeds niet in goede staat verkeerd.

Wat je kan proberen is Microsoft Update te draaien en alle updates die daar staan, dan te downloaden en installeren.

Misschien dat er hier wat nieuwe drivers voor je hardware tussen staan die je pc wat stabieler maken.

Wat bedoel je met ''losse'' videokaart?
Edit:
Hoe schakel ik de onboard uit?

Laatst bewerkt:
Je moet even goed lezen wat wij schrijven!

Pas als je zeker weet of je een losse kaart in de pc hebt kan je de onboard uitschakelen!

Geef nu eerst eens een duidelijk antwoord op de vraag of er ooit of nog steeds een losse kaart in zit, kast open en kijken! Of kijken of je nog een aansluiting hebt voor je beeldscherm. Heb je die, dan moet alsnog de kast open om te zien om welke kaart het gaat!

Heb je geen losse en je zet onboard uit, dan heb je geen beeld meer!

Dus nogmaals, rustig alles nog even lezen en antwoord geven op alle gestelde vragen! Anders kunnen wij je nooit goed helpen!

Een losse videokaart is een kaart die je los koopt en zelf in de kast zet. Een onboard zit vast op je moederboard en is niet te verwijderen, wel uit te schakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan