Problemen met moederbord...

Status
Niet open voor verdere reacties.

fotom59

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2011
Sinds enkele dagen moet ik computer soms meerdere malen aan en uit zetten om hem opgestart te krijgen. Dacht dat het mijn harde schijf was. Deze vervangen voor een grotere nieuwe, alle software netjes opnieuw geïnstalleerd. Als hij eenmaal opgestart is werkt hij ook weer lekker snel. Echter.... het opstartprobleem blijft.

De 300 watt Zalman voeding met eigen ventilatoren start overigens altijd op ongeacht of hij 'boot' ja of nee. De twee ventilatoren op de 'silverstonekast' blijven stil (draaien niet) als de machine niet boot/opstart.

In de machine zit een Dragontail Peak DP35DP moederbord met daarop 2 x 2 GB DDR geheugen (CT25664 AA 667 240-pin DIMM). Er is een Intel core2 Quad Q6600 processor geplaatst.

1.: is het probleem mogelijk afkomstig van een regelmatig falend moederbord?
2.: indien ja, wat voor een moederbord kan ik dan kopen? Waar moet ik dan op letten?

Ik draai nu een 64 bit / Windows 7 besturingssysteem en zou er tegelijk graag een sneller systeem van willen maken... (photoshop/zware bestanden/videobewerking)

wie weet raad?

Laatst bewerkt:
Je voeding heeft te weinig vermogen... Je moet er eentje van minstens 400W hebben van bijv. corsair.

oeps, geen 300 maar 600 watt voeding...

...dank voor de reactie! Ik heb het apparaat meteen weer open geschroefd ... meende immers dat ik 300 watt had zien staan. Omdat het apparaat 3,5 jaar lang goed heeft gefunctioneerd met de huidige voeding, bracht jouw opmerking me meteen aan het twijfelen.

Aan de voeding zal het dus vermoedelijk toch niet liggen. Vervelend dat ik niet meteen het goede wattage heb opgegeven.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan